عصر خودرو

هفته آینده انجام می‌شود

حضور ۴۰ صاحبنظر مالی دنیا در تهران برای شرکت در اجلاس بازار سرمایه اسلامی

عصر بازار- یک مقام مسئول در سازمان بورس از برگزاری هشتمین دوره همایش بازار سرمایه اسلامی با همکاری سازمان بورس و بانک توسعه اسلامی خبر داد و گفت: این اجلاس سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده با حضور ۴۰ میهمان خارجی در تهران برگزار می شود.

حضور ۴۰ صاحبنظر مالی دنیا در تهران برای شرکت در اجلاس بازار سرمایه اسلامی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، هادی فرهوش رئیس حوزه ریاست و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس گفت: هشتمین نشست " بازار سرمایه اسلامی"  (ICM) با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک توسعه اسلامی(IDB) و با حضور ناظران و کارشناسانی از کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و آفریقایی ،چهاردهم و پانزدهم اردیبهشت جاری در محل هتل پارسیان آزادی برگزار می شود.

    وی افزود: در این نشست 40 مهمان خارجی از کشورهای آلمان، روسیه، فرانسه، سوییس، یونان،کره جنوبی، چین، هند، پاکستان، سوریه ، نیجریه و گامبیا در کنار مهمانان داخلی از بازار سرمایه ایران ثبت نام کرده اند و طی آن علاوه بر مدیران همه ارکان بازار سرمایه ، نمایندگان شرکت های کارگزاری ،صندوق های سرمایه گذاری ،تامین سرمایه ها و سایر نهاد های مالی تحت نظارت حضور خواهند داشت.

    به گفته این مقام مسئول عنوان این اجلاس بازار سرمایه اسلامی است و موضوع اصلی آن تحت عنوان "نهادهای مالی اسلامی در چارچوب منطبق با شریعت و بررسی عملکرد گذشته و آینده پیشروی آنها " است.

    فرهوش با بیان اینکه هدف از برگزاری این اجلاس معرفی دستاورد های بازار سرمایه ایران در زمینه ارتقاء و توسعه قوانین و بازارهای اسلامی و تلاش های کمیته فقهی در بسط ابزارهای مالی اسلامی است، عنوان کرد: مهم ترین محورهای قابل بررسی در این اجلاس شامل مواردی همچون ساختار وعملکرد صندوق های سرمایه گذاری اسلامی،ریسک های مرتبط با سرمایه گذاری در واحدهای صندوق های سرمایه گذاری اسلامی،حاکمیت شرعی در نهاد های مالی اسلامی،نظام های قانونگذاری در حوزه صندوق های اسلامی ،بانک های سرمایه گذاری و خدمات آنها در چارچوب منطبق بر شریعت اسلامی است که به زبان انگلیسی ارایه می شود.

    در عین حال آشنایی با ابعاد اسلامی بازار سرمایه ایران و ظرفیت های بازار سرمایه اسلامی به جهان در کنار معرفی ابزارهای نوین اسلامی در بازار سرمایه کشور و نحوه کارکرد آنها از دیگر اهداف این همایش است.

    به گفته وی این اجلاس دو روزه در دو بخش آموزشی و پرسش و پاسخ در روز نخست برگزاری و برپایی کارگاه در روز دوم بصورت مباحثه‌های جمعی خواهد بود.

    فرهوش افزود: سخنرانان اصلی این اجلاس از ایران محمد فطانت رییس سازمان بورس اوراق بهادارو حجج اسلام مصباحی مقدم و موسویان خواهند بود که در کنار کارشناسانی از کشورهای مالزی،آلمان و سوئیس سخنرانی خواهند کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها