عصر خودرو

رئیس خانه معدن ایران خبر داد

شناسایی بیش از ۷۰ نوع ماده معدنی در ایران با ۶۰ میلیون تن ذخیره

عصر بازار- رئیس خانه معدن ایران گفت: بیش از ۷۰ نوع ماده معدنی در ایران شناسایی شده است و برآورد ذخایر کشف شده به ۶۰ میلیون تن می رسد.

شناسایی بیش از ۷۰ نوع ماده معدنی در ایران با ۶۰ میلیون تن ذخیره
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت :‌ایران از نظر جغرافیایی در منطقه ای قرار دارد که ذخایر خوبی از انواع مواد معدنی فلزی یا غیرفلزی را در خود جای داده است و در تولید مواد معدنی حالت پویایی دارد و ساختارهای زمین شناسی طوری است که می تواند مواد معدنی را باز هم تولید کند.

    وی افزود : در حال حاضر حدود 61 نوع ماده معدنی بهره برداری می شود و تلاش برای شناسایی مواد معدنی بیشتر هم ادامه دارد .

    بهرامند گفت : عمق اکتشاف در آمریکا به 240 متر و در اروپا به 80 متر می رسد در حالیکه در ایران حداکثر به 20 متر رسیده است .

    وی تاکید کرد : اکتشاف عرصه بسیار مهمی در توسعه اقتصاد معدنی است و سازمان زمین شناسایی و اکتشافات معدنی ایران در میان 178 کشور رتبه هفتم را در اختیار دارد و به عنوان راهبر اکتشافات معدنی در خاورمیانه تایید شده است .

    بهرامن  گفت : محیط های کانی زایی در ایران زیاد است و از 48 نوع محیط کانی زایی 33 تیپ در ایران وجود دارد .

    وی افزود : ایران در کمربند معدنی مس و طلا قرار دارد و 7 محور مهم معدنی مانند سرب و روی در کشور داریم.

    رئیس خانه معدن ایران افزود : جمهوری اسلامی ایران از لحاظ ذخایر معدنی جایگاه سوم را در آسیا و دهم تا دوازدهم را در جهان در اختیار دارد و عمده کارشناسان معتقدند در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل یکی از بسترهایی که می تواند به رونق تولید و ایجاد ثروت ارزش افزوده کمک کند همین بخش معدن است به شرط اینکه از مراحل اکتشاف تا فرآوری نهایی در اختیار کشورمان باشد و برای همه این مراحل برنامه ریزی های جدی و اجرایی داشته باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها