عصر خودرو

پیش‌بینی بازار بورس در سال جاری

عصر بازار- عضو سابق هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با شرایط فعلی بازار سرمایه، به آینده بورس در سال جاری خوش‌بین نیست؛ چرا که معتقد است بازار بورس از وظایف اصلی خود از جمله هدایت منابع به سمت بخش مولد اقتصاد دور مانده است و بعید به نظر می‌رسد که بخواهد در آینده این وظایف را انجام دهد.

پیش‌بینی بازار بورس در سال جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، کاظم دوست حسینی گفت: بزرگترین مشکل بازار بورس در کشور عدم شفافیت است. سازمان بورس در واقع یک رگولاتور (وضع کننده مقررات) است و این سازمان باید این موضوع را بپذیرد.

    وی افزود: چند سال پیش در اتاق بازرگانی این موضوع را مطرح کردم که سازمان بورس باید از شرکت‌ها آمار تجدید ارزیابی شده صورت‌های مالی شان را ارائه دهد، آنچه در استانداردهای حسابداری وجود دارد.

    عضو سابق هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: اکنون خیلی‌ها معتقدند افزایش قیمت شرکت‌های خودرویی که در شاخص کل بورس تاثیر گذاشته است مربوط به تایید ارزیابی‌ها بوده و عملا هیچ چیز به شرکت‌ها اضافه نشده است و فقط رقم‌های ترازنامه‌شان به واسطه تجدید ارزیابی‌ها اضافه شده است.

    این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: بنابراین در این شرایط بورس ما از غیر شفاف بودن اطلاعات رنج می‌برد؛ موضوعی که حتما باید در اولویت قرار بگیرد. سازمان بورس باید بپذیرد که وضع کننده قوانین است و باید از شرکت‌ها بخواهد که اطلاعات بدهند و همچنین با تخلف اطلاعاتی برخورد کنند.

    دوست حسینی افزود:‌ نکته مهم دیگر برای بورس ما متصل شدن به بورس‌های بین المللی است. ورود سرمایه و ارتباط با بورس‌های بین المللی به شفافیت بورس کمک می‌کند و باعث می‌شود بورس از شرایط انحصاری خارج شود.

    مشاور بانک توسعه صادرات تصریح کرد: در حال حاضر در بازار طلا یا سکه اگر کسی حدود 10 میلیارد تومان پول داشته باشد می‌تواند تمام بازار را بهم بزند، چرا که شرایط رقابت کامل در این بازارها وجود ندارد از این جهت نبایدعرضه و تقاضا محدود شود.

    دوست حسینی همچنین عنوان کرد که با شرایط فعلی بازار سرمایه به آینده بورس در سال جاری خوش‌بین نیست؛ چرا که بازار بورس از وظایف اصلی خود از جمله هدایت منابع به سمت بخش مولد اقتصاد دور مانده است و بعید به نظر می‌رسد که بخواهد در آینده این وظایف را انجام دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو