عصر خودرو

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهران مطرح کرد؛

ارتقای سطح همکاری بورس تهران و بورس استانبول

عصر بازار- سفر راهبردی رییس جمهور محترم به ترکیه در هفته پایانی فروردین ماه و امضای هشت سند همکاری میان تهران و آنکارا، بیانگر تصمیم و عزم دو کشور برای تقویت همکاری همه جانبه میان ایران و ترکیه است.

ارتقای سطح همکاری بورس تهران و بورس استانبول
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، حمید روح‌بخش با بیان مطلب فوق اعلام کرد: بر اساس این مذاکرات مقرر شد روابط بانک‌های دولتی و خصوصی توسعه یابد و بانک های ترکیه شعبی در ایران داشته باشند. همچنین اظهار امیدواری شد همکاری بورس های تهران و استانبول در بازار سرمایه، تحول مثبت و خوبی را میان دو کشور بوجود آورد.

    مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهران، این سفر را یک سفر مهم خواند و اظهار داشت: لازم است اقدامات بورس تهران در راستای ارتقای سطح همکاری با بورس استانبول که از سال گذشته آغاز شده و در راستای اهداف دولت محترم است به طور مشروح گزارشی ارایه شود و انتظار می رود نهادهای مالی از درگاه فراهم شده در راستای پذیرش های دو گانه، راه اندازی ETF های بین المللی، صندوق پروژه و انتشار سایر اوراق بهادار بین المللی به طور اجرایی بهره گیرند.

    وی با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده میان دو بورس تهران و استانبول در تاریخ 4 آبان ماه 94، (26 اکتبر 2015) به منظور توسعه ارتباط فعالان دو بازار و نیز فراهم آوردن زمینه‎های همکاری مشترک، گفت: امور بین‌الملل بورس تهران رایزنی‎هایی را با بخش بازار‌یابی و فروش بورس استانبول جهت اجرایی کردن سند همکاری انجام داده است و در نخستین گام برگزاری یک گردهم‎آیی مشترک بین فعالان بازارهای سرمایه دو کشور ایران و ترکیه مطرح گردید تا با عنایت به امــــضای تفاهم‌نامه بین بورس‌ها، زمینه‌های همکاری بیشتر و توسعه روابط بررسی گردد. برای تحقق این امر برگزاری همایش بازار سرمایه ایران و ترکیه در تهران در دستور کار قرار گرفت.

    روح‌بخش ضمن بیان تمایل بورس استانبول به امکان پذیرش شرکت‌های ایرانی در بورس استانبول، گفت: بورس استانبول تلاش داشت همایش مورد نظر را صرفا با این موضوع برگزار نماید. با اینحال، با گذشت زمان و بررسی‌های صورت گرفته، بورس تهران موضوعات دیگری را به دستور کار همایش اضافه کرد تا ابعاد مختلف همکاری متقابل در نظر گرفته شود.

    وی ادامه داد: به دنبال تغییرات ایجاد شده و کسب اطلاع مسئولان بورس استانبول از چگونگی برگزاری نشست و مدعوان و شرکت‌کنندگان ایرانی، شمار افراد حاضر در هیات بورس استانبول و بازار سرمایه ترکیه افزایش یافت و به حدود 40 نفر رسید. این رویداد در نهایت، با مشارکت نزدیک به 150 نفر از فعالان بازارهای سرمایه دو کشور شامل شرکت های کارگزاری، تامین سرمایه ها، مشاوران سرمایه‌گذاری به همراه بورس‌ها و مقام‎های ناظر بازار سرمایه ایران و ترکیه در تاریخ 10 اسفند94، 29 فوریه 2016 برگزار شد.

    مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهران به امضای تفاهم‌نامه‌ای چهارجانبه بین مقام‌های ناظر بازار سرمایه ایران و ترکیه و همچنین بورس‌های تهران و استانبول اشاره کرد و افزود: براین اساس امضاکنندگان موافقت خود را با تلاش به منظور توسعه روابط فیمابین و تعریف پروژه های جدید با هدف انتفاع بازارهای سرمایه دو کشور شامل راه اندازی صندوق سرمایه‌گذاری خارجی بین دو بورس، انتقال داده‌های بورس تهران به خریداران داده ها از طریق سامانه EDDN بورس استانبول و برقراری ارتباط بین سپرده گذاری مرکزی ایران و تاکاس بانک ترکیه اشاره کرد.

    وی در تشریح برنامه‌ همایش گفت: در روز برگزاری همایش پس از سخنرانی مدیران عامل بورس‌های تهران و استانبول، معرفی مختصری از بازارهای سرمایه دو کشور بعمل آمد. سپس فعالان بازارهای سرمایه ایران و ترکیه به معرفی مجموعه‌های خود، زمینه های فعالیت و انتظاراتشان از برگزاری این رویداد پرداختند. سپس مجموعه‌ای از شـرکت‌های پذیرش شده در بورس تهران در بخش های نفت و پتروشیمی، معادن و فلزات، عملکرد خـود و دورنمای سرمایه‌گذاری در این صنایع را تشریح کردند.

    روح‌بخش در مورد در بخش پایانی نشست، گفت: در بخش پایانی همایش نیز نشـست رو در روی فعالان تدارک دیده شد تا فرصت انجام رایزنی‌های اختصاصی و بررسی جزییات همکاری فراهم و در خصوص پذیرش های دو گانه، راه اندازی ETF های بین المللی، صندوق پروژه و انتشار سایر اوراق بهادار بین المللی مذاکره صورت پذیرد .

    وی، با اشاره به نشست مطبوعاتی مدیران ارشد دو بورس با حضور گسترده اصحاب رسانه در حاشیه همایش، بیان کرد: شاهد انعکاس مناسبی در خبرگزاری‌ها، جراید و صدا و سیما بودیم.

    روح‌بخش با اشاره به روز پس از برگزاری همایش گفت: در این روز، هیات ترکیه از چند شرکت کارگزاری بزرگ و همچنین شـــرکت سپرده گذاری مرکزی بازدیدهایی به عمل آورد و جـمع‌بندی نتایج حاصل از آنها به همراه نتایج مذاکرات مسئولان بورس استانبول با بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار ایران را با مسئولان بورس در میان گذاشتند.

    مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهران، به نظرسنجی انجام شده پس از برگزاری رویداد اشاره کرد و گفت: اکثر مشارکت‌کنندگان از نحوه بــرنامه‌ریزی و برگزاری هم‌اندیشی و برنامه‌های جانبی آن رضایت داشتند و پیشنهاداتی برای برگزاری رویدادهای بعدی به همراه تعداد بیشتری از شرکت‌های پذیرش شده و صنایع مختلف مطرح کردند.

    وی تمایل شرکت‌های کارگزاری ترکیه با همکاری با شرکت‌های ایرانی را از جمله پیامدهای این همایش اعلام کرد و افزود: شماری از شرکت‌های کارگزاری و تامین سرمایه ترکیه از تمایل خود به آغاز فعالیت در بازار سرمایه ایران و همکاری با همتایان ایرانی‌شان خبر دادند و گروهی نیز در پی بازاریابی جهت آماده‌سازی شرکت‌ها و پذیرش آن‌ها در بورس استانبول و یا ایجاد ابزار سرمایه‌گذاری مبتنی بر اوراق بهادار انتشار یافته در بازار ایران هستند.

    روح‌بخش در ادامه خاطر نشان کرد: بدون شک افزون بر جذابیت بورس تهران برای سرمایه گذاران خارجی و همچنین سرمایه گذاران ترکیه، بورس ترکیه نیز به واسطه روابط نزدیک با سرمایه گذاران خارجی می تواند فرصت های سرمایه گذاری در بورس تهران را در اختیار سرمایه گذاران فعال در ترکیه قرار دهد.

    مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهران، در انتها گفت: در پایان انتظار می‌رود نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه از درگاه فراهم شده توسط بورس تهران و بورس استانبول، در راستای پذیرش های دوگانه، راه اندازی ETF های بین المللی، صندوق پروژه و انتشار سایر اوراق بهادار بین المللی به طور اجرایی بهره برداری کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو