عصر خودرو

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران:

رشد ۱۰ برابری فعالیت سرمایه گذاران خارجی در بورس تهران پس از برجام

عصر بازار- مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: مجموع فعالیت سرمایه گذاران خارجی در بورس تهران پس از امضای برجام رشد ۱۰ برابری داشت.

رشد ۱۰ برابری فعالیت سرمایه گذاران خارجی در بورس تهران پس از برجام
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، حسن قالیباف اصل روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در زنجان افزود: برجام ابهامی را در بازار سرمایه و اقتصاد کشور ایجاد کرده بود و تکلیف سرمایه گذاران مشخص نبود؛ اما پس از امضای برجام، ابهام موجود در فضای سیاسی و بین المللی کشور برطرف شد.

    وی اظهارکرد: پس از امضای برجام، سرمایه گذارانی که در گذشته پول های خود را به خارج از بازار برده بودند، به بازار برگشتند.

    مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: پس از امضای برجام، حجم معاملات افزایش یافت و از یک هزار و 300 میلیارد ریال در قبل از امضای برجام ' قبل از نیمه دی ' به نزدیک چهار هزار میلیارد ریال پس از برجام رسید.

    وی با بیان اینکه این رشد در برخی روزها حتی به هشت هزار میلیارد ریال معامله می رسید، خاطر نشان کرد: این موضوع نشان می داد که سرمایه گذاران وارد بازار شده اند و حجم معاملات در بازار افزایش یافته است.

    قالیباف اصل ادامه داد: حجم فعالیت اقتصادی سرمایه گذاران خارجی پیش از برجام 50 میلیارد ریال بود که پس از آن به 500 میلیارد ریال رسید.

    مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: شفافیت سرمایه گذاری در بورس سبب می شود تا سرمایه گذاران بیشتر به سمت سرمایه گذاری روی بیاورند و هرچه بتوان اعتماد این گروه ها را جلب کرد، به همان میزان نیز می توان سرمایه بیشتری را وارد بازار کرد.

    وی به تاثیر تحریم ها در بازار اشاره و خاطرنشان کرد: این تحریم ها هزینه هایی را به بازار تحمیل کرد و سرمایه گذاران متوجه شدند که این سرمایه هزینه شده، باز نخواهد گشت.

    قالیباف اصل ادامه داد: سرمایه‌گذاران بر اساس انتظار دستیابی به سود وارد بازار شده و سهام شرکت های مختلف را خریداری کرده اند و هرچه وضعیت اقتصادی این شرکت ها بهتر شود، به حتم حجم سوددهی به سهامداران و سرمایه گذاران نیز افزایش می یابد.

    مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران برای آغاز عملیات اجرایی مرکز مالی زنجان به این استان سفر کرده بود.

    نوسانات اقتصادی ایران پیش از برجام، موجب کاهش شاخص های بورس ایران و به تبع آن تهران شده بود که این شاخص ها پس از امضای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) افزایش یافت.

    برنامه جامع اقدام مشترک 14 دی سال 94 به امضای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها