عصر خودرو

صادرات نفت خام ایران روزانه ۶۰۰ هزار بشکه افزایش یافت

عصر بازار- صادرات نفت ‌خام ایران در دو هفته نخست ماه آوریل (۱۳تا ۳۱فروردین ماه) در مقایسه با مدت مشابه ماه پیش، حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

صادرات نفت خام ایران روزانه ۶۰۰ هزار بشکه افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، آمارهای اولیه منتشر شده در زمینه حمل و نقل نفتکش ها نشان می‌دهد، صادرات نفت‌خام ایران در دو هفته نخست ماه آوریل در مقایسه با مدت مشابه ماه پیش، حدود 600 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
    در این مدت صادرات نفت خام ایران بیش از دو میلیون بشکه در روز بوده است. افزایش صادرات نفت ایران در شرایطی صورت پذیرفت که صادرات نفت‌ خام برخی دیگر از اعضای اوپک همچون نیجریه و عراق در همین مدت به دلیل برخی اختلالات، در مجموع حدود 100 هزار بشکه در روز کاهش یافت.
    اطلاعات منتشر شده از سوی اداره گمرک کره جنوبی حاکی از آن است که واردات نفت‌خام این کشور از ایران در ماه مارس 2016(اسفند- فروردین) نسبت به مدت مشابه پارسال، بیش از 80 درصد افزایش یافت و به میانگین 245 هزار بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از زمان برداشته‌ شدن تحریم های بین‌ المللی به شمار می‌رود.
    میانگین واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در ماه مارس 2015 حدود 135 هزار بشکه در روز بود.
    برخی گزارش ها نشان می‌دهد، سهم ایران در واردات نفت‌خام هند نیز در ماه مارس 2016 با افزایش قابل توجهی همراه بوده است.
    براین اساس، ایران توانست در ماه مارس 2016 روزانه حدود 485 هزار بشکه در روز نفت‌خام به هند صادر کند در حالی که این رقم در ماه فوریه، حدود 165 هزار بشکه در روز بوده است. همچنین، سهم ایران از مجموع واردات نفت‌خام هند در ماه مارس 2016 به 13.3 درصد رسید در حالی که این رقم در ماه فوریه (بهمن- اسفند) ٢۰١٦، حدود 4.2 درصد بود.
    روند افزایش صادرات نفت خام ایران پس از اجرایی شدن برجام در دی ماه پارسال آغاز شد و پیش بینی می شود در خرداد ماه میزان صادرات به دو میلیون بشکه در روز برسد.
    ایران که در دوران تحریم، روزانه یک میلیون بشکه نفت خام صادر می کرد، اعلام کرده است قصد دارد میزان صادرات خود را به دوران پیش از تحریم (بیش از دو میلیون بشکه در روز) بازگرداند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها