عصر خودرو

آمریکای جنوبی بازار نوظهور نفت ایران؛

اروگوئه مشتری طلای سیاه شد

عصر بازار- آمریکای جنوبی به بازار نوظهور نفت ایران در دوران پساتحریم تبدیل شده و پس از آغاز مذاکرات با برزیل، کشور اروگونه هم برای خرید نفت ایران آستین‌ها را بالا زده است.

اروگوئه مشتری طلای سیاه شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، تا پیش از اعمال تحریم ها 90 درصد نفت خام ایران روانه بازارهای آسیایی و اروپایی و کمتر از 10 درصد هم به آفریقای جنوبی صادر می شد اما با لغو تحریم‌ها سیسات متنوع سازی بازارهای صادرات نفت خام در دستور کار قرار گرفته است.

    امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین‌الملل وزیر نفت هم اخیرا  با اشاره به برنامه ایران برای صادرات نفت به برخی از کشورهای آمریکای جنوبی، گفته است: بر این اساس مذاکرات با برخی از کشورها آغاز شده است.

    در همین حال عباس کاظمی معاون وزیر نفت با اشاره به توافق انجام شده با یک شرکت برزیلی برای ساخت پالایشگاه، اعلام کرده است: قرار است نفت این پالایشگاه در برزیل به طور کامل توسط ایران تامین شود.

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین با اعلام اینکه تفاهم نامه نهایی احداث یک پالایشگاه 300 هزار بشکه‌ای نفت خام در منطقه آمریکای جنوبی و کشور برزیل امضا شده است، تصریح کرده است: ساخت پالایشگاه در خارج کشور یکی از سیاست‌های جدید و راهبردی ایران به ویژه در دوران پس از لغو تحریم‌ها است.

    بر این اساس پس از مذاکرات ایران با کشورهایی همچون مکزیک و برزیل برای توسعه تجارت نفت و ساخت پالایشگاه، اروگوئه هم به عنوان یکی از کشورهای منطقه آلبا به طور رسمی خواستار واردات نفت خام از ایران شده است.

    «رائول سندیک» معاون رئیس جمهوری و رئیس مجلس سنا و نمایندگان اروگوئه هم در سفری به تهران با تاکید بر گسترش روابط تجاری تهران- مونته ویدئو، از علاقمندی این کشور آمریکای جنوبی برای واردات نفت خام از ایران خبر داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها