عصر خودرو

پس از افت ۸۰ درصدی سود در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۶

بریتیش‌پترولیوم سرمایه‌گذاری‌های خود را کم می‌کند

عصر بازار- شرکت بریتیش‌پترولیوم اعلام کرد بعد از افت ۸۰ درصدی سود خود در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۶ احتمالا هزینه‌های سرمایه‌گذاری خود را ۸۰ درصد کاهش می‌دهد.

بریتیش‌پترولیوم سرمایه‌گذاری‌های خود را کم می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، باب دادلی مدیر اجرایی شرکت بریتیش‌پترولیوم اعلام کرد با توجه به توقف فعالیت تولیدکنندگان در میادین نفتی و تقویت تقاضای سوخت، انتظار دارد قیمت نفت تا پایان سال افزایش پیدا کند.

    دادلی اعلام کرد: «‌بازار همچنان با ترکیبی از تقاضای قوی و رشد عرضه ضعیف مواجه خواهد بود و این موضوع بازارهای جهانی نفت را به سمت تعادل بیشتر تا پایان سال پیش‌ خواهد برد.»

    شرکت بی‌پی که با بدترین رکود بخش نفتی در سه دهه اخیر مواجه شده است در سال 2015 سه مرتبه هزینه‌های سرمایه‌گذاری خود را کاهش داده و نیروی کار خود را نیز نزدیک به 10 درصد کم کرده است. در نتیجه قیمت‌های پایین نفت، سال گذشته بی‌پی بیشترین افت سالانه خود را تجربه کرد.

    این شرکت نفتی اعلام کرد که در سال 2016 هزینه‌های سرمایه‌گذاری خود را به 17 میلیارد دلار خواهد رساند و اگر قیمت نفت پایین باقی بماند توانایی آن را دار تا هزینه‌های خود را به سطح 15 میلیارد دلاری کاهش دهد. این شرکت همچنین انتظار دارد تا هزینه‌های نقدی در سال 2017 در حدود 7 میلیارد دلار کمتر از هزینه‌های سال 2014 باشد.

    درآمد خالص بی‌پی در سه ماهه نخست سال جرای 532 میلیون دلار بوده که نسبت به 2.6 میلیارد دلار مدت مشابه سال گذشته به شدت پایین‌تر بوده است.

    در بخش پالایش و معاملات، ( بخش پایین‌دستی) این شرکت با سود 1.8 میلیارد دلاری، ضرر 747 میلیون دلاری تولید نفت و گاز خود را جبران کرده است. بی‌پی سود هر هم خود را 10 سنت اعلام کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها