عصر خودرو

زیر و بم کانه‌های فلزی در نگاه تکنیکالی

عصر بازار- تحلیل تکنیکال صنعت کانه‌های فلزی نشان می دهد که پایین‌ترین فرود قیمت‌ها ایجادشده و انتظار می‌رود قیمت‌ها اوج‌های بالاتری بسازد.

زیر و بم کانه‌های فلزی در نگاه تکنیکالی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، به‌رغم وضعیت نه‌چندان مطلوب اقتصاد چین، کاهش عرضه سنگ‌آهن باعث تعادل نسبی در قیمت این محصول و نزدیک شدن آن به قیمت واقعی خواهد شد؛ شکل شماره یک، نمودار قیمت سنگ‌آهن 62 درصد است که تغییرات قیمت از سال 2011 تاکنون را به تصویر می‌کشد. از آن سال که بالاترین اوج در 188 دلار ثبت‌شده، قیمت‌ها وارد یک نزول 4 ساله تا 38 دلار شده است. هم‌اکنون به نظر می‌رسد پایین‌ترین فرود قیمت‌ها ایجادشده و انتظار می‌رود قیمت‌ها اوج‌های بالاتری بسازد.

    بنابراین انتظار می‌رود قیمت‌ها به سمت 63 دلار حرکت کند و با گذشتن از آن به سمت خط روند کاهشی در 101 دلار حرکت کند. شیب رشد و زمان رسیدن قیمت به این سطح به عرضه و تقاضای فولاد و استراتژی شرکت‌های بزرگ معدنی در دنیا بستگی دارد.

    1- بررسی قیمت جهانی سنگ‌آهن

    شاخص کانه‌های فلزی از آذرماه 92 وارد یک روند نزولی بلندمدت شد. این موج نزولی باعث سقوط 65درصد قیمت‌ها شد. پس از رسیدن به پایین‌ترین فرود در 8400 واحد، شاخص گروه با گذر از خط روند نزولی دوساله در 10 هزار واحد به نظر می‌رسد وارد دوران صعود و اصلاح رو به بالا شده است. گام‌های صعودی رو به بالا منطبق با ترازهای فیبوناچی بوده است و تراز 23 در 11 هزار واحد و تراز 38 درصد در 13 هزار واحد در دو نوبت باعث کند شدن روند صعودی شده‌اند.

    با اعلام اعطای امتیاز معدن گهر زمین و کاهش بهره مالکانه، مجدداً قیمت‌های سهام در این گروه در حال یورش به سقف‌های قبلی خود هستند. این سقف 13 هزار واحد در نمودار نشانه‌گذاری شده است و گذشتن از این سقف باعث رشد شاخص گروه تا 16 هزار واحد خواهد شد. در این صورت شاخص گروه وارد ریزموج 5 یا ریزموج 3 از فرا موج 3 خواهد شد. پس این محدوده برای دورنمای قیمت‌ها بسیار حیاتی است.

    بنابراین در هفته آتی انتظار می‌رود عرضه‌ها در نمادهای این گروه بالا برود. به‌طور مثال «کگل» با سقف 290 تومان و «ومعادن» با سقف 150 تومان روبرو خواهند شد. به معامله گران کوتاه‌مدتی توصیه می‌کنم استراتژی محتاطانه در مقابل چنین ارقامی در پیش بگیرند. به معامله گران میان‌مدتی توصیه می‌کنم برای خرید بهینه‌تر منتظر اصلاح قیمت‌ها در این گروه بمانند.

    2- بررسی شاخص گروه

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها