عصر خودرو

قیمت طلا کاهش یافت

عصر بازار- قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز ۰.۳ درصد کاهش داشت و به ۱۲۳۴ دلار و ۱۶ سنت رسید.

قیمت طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، به رغم کاهش ارزش دلار و شاخص های سهام، در حالی که سرمایه گذاران در آستانه نشست این هفته بانک مرکزی ژاپن و فدرال رزرو آمریکا همچنان محتاطانه عمل می کنند، قیمت طلا امروز افزایش های اولیه را خنثی کرد و شاهد کاهش بود.

    در حالی که تجار اقدام به برداشت سودهای حاصل از افزایش اخیر ارزش دلار در برابر ین ژاپن کرده اند، ارزش دلار آمریکا در برابر ین پایین آمد. پیش بینی عدم افزایش نرخ بهره در نشست این هفته فدرال رزرو نیز تاثیری مفنی بر ارزش دلار داشته است. ارزش سهام های آسیایی به دلیل اقدامات احتیاطی سرمایه گذاران در آستانه نشست های بانک های مرکزی دنیا شاهد کاهش بود.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از افزایش 0.3 درصدی در اوایل جلسه امروز، 0.3 درصد کاهش داشت و به 1234 دلار و 16 سنت رسید.
    جیمز استیل، تحلیلگر اچ اس بی سی در این باره گفت: «طلا همچنان تحت تاثیر نوسانات دلار قرار دارد.» وی افزود، انتظار دارند قیمت طلا امسال به 1300 دلار برسد.
    استیل ادامه داد: «در کنار کاهش ارزش دلار، ریسک های جهانی و تقویت نه چندان قوی قیمت نفت  از عوامل موثر در رشد قیمت طلا هستند. هر چه فدرال رزرو نسبت به پیش بینی های سال گذشته، روندی کندتر را در افزایش نرخ بهره در پیش گیرد، قیمت طلا بیشتر تقویت می شود.»
    نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکاروز سه شنبه آغاز خواهد شد. انتظار نمی رود فدرال رزرو آرمیکا در این نشست نرخ بهره را افزایش دهد، اما بازارها منتظرند تا موضع سیاستگذاران این بانک در باره اقتصاد جهانی و چشم انداز سیاست پولی اش را بشنوند.
    اقتصاددانان انتظار دارند فدرال رزرو در ماه ژوئن نرخ بهره را افزایش داد و سپس یک نوبت دیگر تا پایان سال نرخ بهره را بالا ببرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو