عصر خودرو

تلاش ایران برای افزایش ۶۰ درصدی تجارت با روسیه

عصر بازار- رئیس اتاق تعاون ایران طی اظهاراتی تأکید کرد که تلاش تهران برای تقویت روند صادرات به روسیه باید به افزایش ۶۰ درصدی مبادلات تجاری بین دو کشور تا پایان سال کمک کند.

تلاش ایران برای افزایش ۶۰ درصدی تجارت با روسیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری آربی‌کی RBK گفت: تلاش تهران برای تقویت روند صادرات به روسیه باید به افزایش 60 درصدی مبادلات تجاری بین دو کشور تا پایان سال کمک کند.

    وی گفت: امروز، محصولات از طریق طرف‌های ثالث به روسیه عرضه می‌شود که همیشه آنطور که باید همکاری نمی کنند. بهترین راه برای عرضه محصولات ایرانی از طریق دریا است، اما باید مشکل کمبود کشتی را حل کنیم.

    بر اساس گزارش سرویس گمرک فدرال روسیه، صادرات روسیه به ایران در سال 2021 بالغ بر 3.07 میلیارد دلار و واردات از این کشور 972 میلیون دلار بوده است.

    به گفته عبداللهی که در افتتاحیه نمایشگاه ایران در مسکو با این شبکه خبری گفتگو می‌کرد، ایران قصد دارد با افزایش صادرات خود به روسیه، این گردش مالی را تغییر دهد.

    در این نمایشگاه، محصولات بیش از 40 شرکت ایرانی از جمله تولیدکنندگان تجهیزات ساختمانی، لوازم خانگی و همچنین نمایندگان صنایع متالورژی و شیمیایی به نمایش گذاشته شده است.

    علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، یکی دیگر از مسئولان حاضر در این نمایشگاه به این رسانه گفت: تهران از قبل حوزه‌های دارای اولویت را برای عرضه محصولات ایرانی به روسیه مشخص کرده است. اینها شامل مصالح ساختمانی، دارو و تجهیزات پزشکی، محصولات پتروشیمی، پوشاک و کفش و همچنین قطعات خودرو و تجهیزات انرژی می‌شود.

    پیمان پاک تصریح کرد: با توجه به روابط نزدیکی که بین ایران و روسیه ایجاد شده و راه هایی که پیش روی ما باز شده است، فرصتی داریم تا تجارت بین دو کشور را به طور موثر توسعه دهیم.

    بر اساس این گزارش، همکاری روسیه و ایران در بحبوحه تحریم های غرب علیه مسکو در پی جنگ اوکراین به سرعت گسترش یافته است.

    از ابتدای سال جاری میلادی، دو کشور به توافق‌هایی از جمله برای تامین توربین‌، قطعات یدکی و تجهیزات هواپیماهای ایران و همچنین برای ساخت مشترک خطوط لوله گاز و توسعه میدان‌های نفتی و گازی و صدور روادید دست پیدا کرده‌اند.

    برچسب ها