عصر خودرو

در راستای گسترش روابط تجاری میان دو کشور؛

بازرگانان ایالت کاتالان اسپانیا در راه ایران

عصر بازار- روزنامه «اکونومیا دیخیتال» روز دوشنبه در گزارشی نوشت: یک هیأت تجاری ایالت کاتالونیا به مرکزیت بارسلون، روز یکشنبه به ایران رفت تا به گسترش مناسبات و عقد توافق های تجاری با این کشور بپردازد.

بازرگانان ایالت کاتالان اسپانیا در راه ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، اکونومیا دیخیتال ادامه داد: یک هفته پس از سفر سران اتحادیه اروپا متشکل از هفت کمیساریا و «فدریکا موگرینی» رئیس سیاست خارجه اتحادیه به ایران، دیروز (یکشنبه) یک هیأت از بازرگانان کاتالان با هدف مشابه گشودن بازار به ایران وارد شدند.

    «جوسپ ماریا گومس(Josep Maria Gomes )» هماهنگ کننده هیأت های تجاری به خاورمیانه که از سوی اتاق بازرگانی بارسلون سازماندهی می‌ شود در این باره به این نشریه گفت: از ماه ژانویه گذشته هنگامی که تحریم های اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران لغو شدند، علاقه مندی بازرگانان نسبت به این بازار 80 میلیونی به اوج رسیده است.
    گومس تأکید کرد که جالب ترین بازار منطقه خاورمیانه، ایران است؛ زیرا ذخایر نفت، گاز و مواد اولیه دارد اما همچنین به خاطر شبکه صنعتی گسترده که در بسیاری از جنبه ها کهنه هستند و پس از چندین سال محاصره اقتصادی، نیاز به بروز رسانی دارد، از دیگر جذابیت های این کشور است.
    وی ادامه داد: ایران نیاز به تجهیزات و محصولات دارد؛ این کشور فرصت های بسیاری را برای شرکت های اسپانیایی فراهم می‌ آورد؛ به رغم تحریم های بین المللی، بسیاری از شرکت های اسپانیایی شبکه های تجاری خود را در ایران حفظ کردند و در زمان حاضر، این فرصت را دارند که به گسترش آنها بپردازند.
    روزنامه تصریح کرد: در ارتباط با شرکت هایی‌ که هیچ گاه با ایران فعالیت نکردند، اکنون فرصت مغتنمی برای آنها فراهم شده است. به طور مثال از هشت شرکتی که همراه هیأت اتاق بازرگانی بارسلون وارد ایران شد، هفت شرکت هیچ گاه با ایران رابطه نداشتند.
    در این مورد، تنها شرکت «فورخستال» (Forgestal ) که به ساخت و طراحی‌ تجهیزات برای صنعت سرامیک می‌ پردازد و دفتر مرکزی آن در 'اسپارراگرا' واقع در بارسلون قرار دارد، به فروش تجهیزات در ایران پرداخته است.
    هفت شرکت دیگر این هیأت را «آنودال ایندوستریال» (Anudal Industrial) سازنده قطعات و لوازم جانبی آلومینیوم سازی، «دی سی‌ فاین کمیکال» (DC Fine Chemicals ) سازنده مواد شیمیایی، «فالادسا» (Faladesa) با فعالیت در نورپردازی های تزئینی، «فرریمات» (Ferrimat) سازنده گاوصندوق، خزانه و زره پوشی خودروها، «یوپا آرتک» (Llopaartec) سازنده محصولات برای بخش نانوایی، شیرینی‌ پزی و خمیرهای منجمد، «بایارا» (Ballará) سازنده محصولات نانوایی و شیرینی‌ پزی و «نوفر» (Nofer) سازنده شیرآلات و لوازم جانبی فولاد برای مؤسسات، تشکیل می‌ دهند.
    به نوشته این نشریه، این شرکت ها یک گردش مالی‌ سالانه بین 10 تا 20 میلیون یورو دارند و با اغتنام از فرصت گشایش ایران به جهان به دنبال مشتری، توزیع کننده و شرکای تجاری هستند.
    گزارش افزود: اتاق بازرگانی بارسلون پیش تر سفر چندین هیأت تجاری به ایران را برنامه ریزی کرده بود اما از ژانویه گذشته و همزمان با تعلیق تحریم های اعمال شده آمریکا و اتحادیه اروپا، تقاضاها برای سفر افزایش بسیاری یافته است. به همین دلیل این اتاق از اکنون به سازماندهی دو هیأت سالانه یا به عبارتی یک سفر در هر شش ماه خواهد پرداخت.

    برچسب ها