عصر خودرو

در هفته منتهی به ۱۱ شهریور ماه؛

۴۰ درصد معاملات خرد فرابورس در ۵ صنعت ثبت شد

عصر بازار- ارزش بازار فرابورس در دومین هفته شهریور ماه با افزایشی ۰.۳۲ درصدی نسبت به ابتدای هفته به یک هزار و ۸۴۷ هزار میلیارد تومان رسید. همچنین در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته شاخص کل فرابورس روی ۱۹ هزار و ۳۱۰ واحد قرار گرفت که علی‌رغم نوسان‌های آیفکس طی روزهای هفته، در نهایت این شاخص در محدوده هفته قبل به کار خود پایان داد.

۴۰ درصد معاملات خرد فرابورس در ۵ صنعت ثبت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، بررسی معاملات خرد سهام در هفته منتهی به یازدهم شهریور ماه، در بازارهای فرابورس از این حکایت دارد که بالغ بر 40 درصد از ارزش چهار هزار و 759 میلیارد تومانی این معاملات در صنایع «خودرو و ساخت قطعات»، «سرمایه‌گذاری‌ها»، «محصولات شیمیایی و آشامیدنی به جز قند و شکر»، «انبوه‌سازی املاک و مستغلات» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» به ثبت رسیده است.

    در هفته اخیر بیش از یک میلیون معامله در فرابورس ایران رقم خورد که طی این معاملات 19 میلیارد و 489 میلیون انواع برگه مالی میان معامله‌گران دست به دست شد. ارزش معاملات فرابورس در این معاملات نیز به 195 هزار و 781 میلیارد تومان رسید که از رشدی 3 درصدی نسبت به ارزش معاملات هفته قبل حکایت داشت.

    رونق‌گیری بازار اول

    در پنج روز معاملاتی هفته گذشته ارزش بازار اول فرابورس به بیش از یک هزار و 800 میلیارد تومان رسید که رشدی 3 درصدی را نسبت به ارزش این بازار در هفته نخست شهریور نشان می‌داد.

    نگاهی به ارزش معاملات بازار سهام نشانگر آن است که بازار پایه ارزش دو هزار و 487 میلیارد تومان را به ثبت رسانده که با رشدی 19 درصدی نسبت به هفته پیش از آن همراه بوده است.

    با بررسی معاملات اوراق در فرابورس نیز شاهد آن هستیم که بازار ابزارهای نوین مالی در این هفته پررونق‌تر بود و ارزش معاملات با 3 درصد افزایش به 190 هزار میلیارد تومان رسیده است.

    در این بین، در بازار ابزارهای نوین مالی بیش از 2 میلیارد برگه مالی اسلامی به ارزش 185 هزار میلیارد تومان داد و ستد شد که 3 درصد نسبت به هفته قبل بیشتر شده بود.

    در این میان ارزش معاملات صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله به پنج هزار و 289 میلیارد تومان رسید که با 11 درصد رشد همراه بود.

    در هفته اخیر 870 هزار برگه تسهیلات مسکن داد و ستد شد که ارزش معاملات این اوراق در نمادهای تسه و تملی در این هفته 6 درصد افزایش پیدا کرد و به بیش از 102 میلیارد تومان رسید.

    در نهایت بررسی آمارها نشان می‌دهد ارزش معاملات خرد سهام در هفته اخیر به چهار هزار و 759 میلیارد تومان رسیده است. گروه خودرو و ساخت قطعات با سهمی 11 درصدی بیشترین سهم از معاملات خرد را به خود اختصاص داد و سرمایه‌گذاری‌ها و محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو