عصر خودرو

رویکرد جاه‌طلبانه شاهزاده ۳۰ ساله سعودی برای نفت عربستان

عصر بازار- جانشین ۳۰ ساله ولیعهد عربستان نگرش اقتصادی جاه‌طلبانه‌ای را برای متنوع کردن اقتصاد عربستان دارد که می‌تواند شامل پنج میلیون شغل جدید برای این کشور باشد.

رویکرد جاه‌طلبانه شاهزاده ۳۰ ساله سعودی برای نفت عربستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، یک ناظر مسائل عربستان می‌گوید، این هدف شامل ایجاد میلیونها شغل طی چند سال در چندین بخش در اقتصاد متنوع شده‌ جدید عربستان می‌شود. این هدف همچنین شامل طرحی برای تبدیل عربستان به یک مرکز لجستیک جهانی بین آسیا و اروپا است.

    اما تحلیلگران انتظار دارند این طرح که روز دوشنبه رونمایی شد، در جزییات ضعیف خواهد بود و هنوز مشخص نیست که نحوه اجرای آن چطور خواهد بود.

    بن سلمان به عنوان پسر محبوب ملک سلمان پادشاه عربستان مسئول اقتصاد این کشور و قدرتمند‌ترین بخش‌های نظام این کشور شامل ارتش و صنعت انرژی شده است.

    انتظار می‌رود این شاهزاده سعودی چشم‌انداز خود را برای هدایت عربستان به سمت یک اقتصاد متنوع و کمتر وابسته به نفت که بهتر قادر به استخدام شهروندان است ارائه دهد. در این راستا انتظار می‌رود جزییات پیشنهاد وی برای فروش سهام شرکت آرامکو و ایجاد یک صندوق ثروت ملی عظیم دو تریلیون دلاری منتشر شود. بن سلمان همچنین به دنبال دور کردن کشور از سیستم تقسیم پول بین شهروندان است و در حال حاضر یارانه‌های برق، سوخت و آب را کاهش داده است.

    حدود 70 درصد جمعیت عربستان کمتر از 30 سال دارند و بیش از 30 درصد این جمعیت بیکار هستند. پنج میلیون شغل جدید به معنی ایجاد یک شغل جدید برای حدود شش نفر در کشور است.

    ریدل گفت: انتظار دارد صرفا شاهد رئوس کلی این طرح باشد.

    وی گفت، مشخص نیست آیا جزییات بیشتری درباره صندوق ثروت صندوق ثروت حکومتی منتشر شود یا خیر اما آنها یک سری اصلاحات محتاطانه شامل گشایش بیشتر آرامکو و یک سری کاهش یارانه‌ها را اعلام خواهند کرد.

    وی خاطرنشان کرد: آنها درباره پنج درصد سهام آرامکو صحبت می‌کنند. این رقم نسبتا کم است. یک مشکل وجود دارد و آن شفافیت در صنعت نفت عربستان است. بلافاصله این سوال مطرح می‌شود که این سودها کجا می‌رود. ما می‌دانیم که سودها به خاندان سلطنتی و دیگر افراد بلندپایه آن می‌رسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها