عصر خودرو

وزیر اقتصاد ایالت اتریش سفلی

گسترش روابط تجاری و بازرگانی ایران و اتریش به نفع هر دو کشور است

عصر بازار- وزیر اقتصاد ایالت اتریش سفلی گفت: گسترش روابط تجاری و بازرگانی بین ایران و اتریش به نفع هر دو کشور است چرا که فعالیت های صنعتی این دو کشور در بسیاری از موارد همسو است.

گسترش روابط تجاری و بازرگانی ایران و اتریش به نفع هر دو کشور است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، پترا بوهوسلاف افزود: بر اساس توضیحات و ارائه گزارش عملکرد صنایع این استان، ظرفیت های صنعتی مشترکی بین دو ایالت اتریش سفلی و اراک وجود دارد که این مهم می تواند زمینه گسترش روابط تجاری و بازرگانی بین دو کشور را فراهم کند.

    وی ادامه داد: فعالیت های صنعتی ایالت اتریش سفلی بر اساس چهار راهبرد اساسی حمایت از شرکت های نوپا، تمرکز بر فناوری، تحقیقات و پژوهش، جهانی سازی صنعت با استفاده از فناوری مدرن و همچنین راه اندازی شرکت های جدید خلاصه می شود و قوانین محکمی نیز برای رعایت این اصول چهارگانه در این ایالت وضع شوده است.
    وی هرگونه فعالیت اقتصادی در این ایالت را مستلزم رعایت قوانین وضع شده عنوان کرد و گفت: بر این اساس تولید ناخالص ملی ایالت اتریش سفلی با جمعیتی بالغ بر یک میلیون 600 هزار نفر در هر سال بیش از 50 میلیارد یورو برآورد می شود.
    وزیر اقتصاد ایالت اتریش سفلی افزود: بیش از 90 هزار شرکت صنعتی در نقاط مختلف اتریش سفلی فعالیت می کنند که از این تعداد 200 شرکت به صورت گروهی و بقیه به صورت خانوادگی اداره می شود و مقامات ارشد این ایالت از همه این شرکت ها حمایت و پشتیبانی می کند.
    بوهوسلاف با بیان اینکه حدود 30 درصد اقتصاد ایالت اتریش سفلی وابسته به فعالیت های صنعتی است، بیان کرد: بیش از 40 درصد تولیدات این صنایع به کشورهای آلمان، ایتالیا و کشورهای شرق اروپا صادر می شود.
    وی در خصوص فعالیت های کشاورزی ایالت اتریش سفلی نیز گفت: با توسعه و بالندگی این بخش، در زمینه تولید صنایع غذایی به طور کامل خودکفا هستیم و بخش قابل توجهی از تولیدات کشاورزی خود را نیز به نقاط مختلف جهان به خصوص اروپای شرقی صادر می کنیم.
    وزیر اقتصاد ایالت اتریش سفلی، میهمان نوازی، طبیعت بکر و پیشینه فرهنگی غنی را ویژگی های مشترک دو کشور اتریش و ایران عنوان کرد و گفت: هیچ مشکل و مسئله خاصی در ارتباط 150 ساله ایران با اتریش وجود نداشته است، بنابراین دو کشور باید برای گسترش روابط تجاری و بازرگانی تلاش کنند.
    سفیر اتریش در ایران نیز در این نشست گفت: سفر سال گذشته ریاست جمهوری اتریش به این کشور نشان از علاقه مندی گسترش ارتباط تجاری و بازرگانی بین دو کشور بود که ریاست جمهوری ایران نیز از این مهم استقبال کرد.
    فریدریش اشتیفت افزود: فعالان اقتصادی ایالت اتریش سفلی پیش از سفر به ایران خواسته های خود را در کارگروه های سازماندهی شده مورد ارزیابی قرار دادند که پس از سفر به ایران و مطالعه ظرفیت های صنعتی شهرستان اراک به نقاط مشترک ارزشمندی دست یافتند.
    وی ادامه داد: بر اساس نقشه راهبردی که حدود 20 روز پیش از سوی وزیر اقتصاد کشور اتریش و وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران ترسیم شد، راهبردهای ارتباط تجاری دو کشور از قبیل فعالیت های زیرساختی، حمل و نقل، انرژی، آب و گردشگری تا سال 2020 مشخص شده که مسئولان اقتصادی و صاحبان صنایع هر دو کشور باید برای رسیدن به اهداف مشترک تلاش مضاعف کنند.
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: نزدیکی به فرودگاه بین المللی و بازار مصرفی پایتخت و استان های پر جمعیت مهمترین ویژگی این استان است.
    محمدرضا جعفری افزود: شرکت هنکل آلمان با ایجاد ارتباط تجاری و بازرگانی با شرکت های تولید مواد شوینده کشور ایران موفق به تسخیر 40 درصد بازار این کشور شده است.
    وی ادامه داد: کشور ایران در موقعیت جغرافیایی بسیار ایده آلی واقع شده است که از طریق این کشور می توان به راحتی به بازار مصرف، عراق، پاکستان، افغانستان و حتی هندوستان راه یافت.
    دراین نشست تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی با طرف اتریشی امضاء شد.

    *** صادرات اتریش به ایران به 100 میلیون یورو می رسد
    وزیر اقتصاد ایالت اتریش سفلی هم چنین در جمع خبرنگاران استان مرکزی گفت: صادرات کشور اتریش به ایران در سال گذشته حدود 40 میلیون یورو برآورد شد که این میزان باید تا سال 2020 به یکصد میلیون یورو برسد.
    بوهوسلاف افزود: اتریش سفلی می تواند در فعالیت های زیرساختی، صنایع ساخت و ساز، حمل و نقل، فن آوری انرژی و محیط زیست ارتباط تنگاتنگ با شهرستان اراک برقرار کند.
    وی ادامه داد: فعالیت های صنعتی ایالت اتریش سفلی در زمینه های اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق، سیستم های هیدرولیکی، فناوری های مدرن نورپردازی، خدمات مشاوره انرژی های تجدید پذیر، طراحی و توسعه سیستم های کشش وسائط نقلیه، طراحی سیستم های نما، تولید دستگاه های آسیاب غلات، محصولات سلولزی با مصارف صنعتی و بهداشتی، بسته بندی صنایع نوشیدنی و غذایی، تولید محصولات مهندسی نفت، گاز و پتروشیمی، تولید مبلمان و تخت های بیمارستانی و مراکز عمومی، خدمات ساخت و ساز پروژه های عمومی است که درصورت موافقت صنایع شهرستان اراک می توانیم در همه این زمینه با آنها همکاری کنیم.
    معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استانداری استان مرکزی نیز گفت: هدف مدیریت ارشد استان از دعوت هیات های تجاری از کشورهای دیگر در راستای بهره گیری از فن آوری است و ما به قصد خرید صرف، ارتباط تجاری با هیچ کجای دنیا برقرار نمی کنیم.
    ظفر افشون بیان کرد: بیش از سه هزار واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که بسیاری از آنها مانند شرکت آلومینیوم ایران، شرکت صنایع آذرآب و ماشین سازی به عنوان غول های صنعتی خاورمیانه مطرح هستند اما به دلیل شرایط تحریم مشکلات و خسارت های زیادی را متحمل شدند.
    وی ادامه داد: هم اکنون مدیریت ارشد استان مرکزی به دنبال به روز رسانی تجهیزات و عوامل تولید در کارخانه های صنعتی است که برای رسیدن به این هدف نیازمند همکاری با کشورهای پیشرفته دنیا هستیم.
    محمدرضا جعفری رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست خبری گفت: مذاکرات با گروه1+5 و جریان برجام شرایط جدیدی را برای صنایع استان ایجاد کرد که این اتاق همه تلاش خود را در راستای دعوت سرمایه گذاران خارجی برای توسعه و بالندگی صنعت این استان به کار گرفته است.
    هیات تجاری اتریشی عصر امروز از شرکت پتروشیمی امام خمینی(ره) شازند بازدید می کند.
    سال گذشته کالاهایی از قبیل کنسانتره مرکبات و سنگ آسیاب به ارزش 330 هزار دلار از کشور اتریش وارد استان مرکزی شد.
    همچنین کالاهایی از قبیل انار، لبنیات، حبوبات، میوه، شیرینی و اجاق گاز به ارزش 52 هزار دلار از استان مرکزی به کشور اتریش صادر شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها