عصر خودرو

مذاکرات مپنا با زیمنس؛

زیمنس در ایران واگن می‌سازد

عصر بازار- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نمی توان قرارداد ۵۰۰ صفحه ای ایرباس را یک شبه نهایی کرد، گفت: طبق مذاکرات مپنا با زیمنس، قرار است این شرکت آلمانی در ایران واگن بسازد.

زیمنس در ایران واگن می‌سازد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، اصغر فخریه کاشان  با بیان اینکه قرار داد ایرباس یک قرارداد 500 صفحه ای است و این قرارداد مهم سیاسی – اقتصادی را نمی توان یک‌شبه و  در مدت زمان کوتاهی نهایی کرد، اظهار داشت: موارد حقوقی بسیاری در این قرارداد آمده است  که بند بند آن باید توسط کارشناسان دستگاه‌های نظارتی و مربوطه بررسی شود.  

    وی افزود: اگر قرارداد در چهارچوب منافع کشور باشد به امضا می‌رسد، بنابراین طبیعی است که بررسی و رسیدن به مراحل نهایی زمان‌بر خواهد بود.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه زمان‌بر بودن قرارداد با ایرباس به این معنی نیست که در مفاد قرارداد تغییری داده شده است، ادامه داد: از همان تاریخ خرداد ماه به بعد قرارداد خرید 118 فروند هواپیما نهایی می شود.

    وی همچنین با اشاره به دستاورده های سفر اخیر نمایندگان وزارت راه و شهرسازی به آلمان گفت: در سفر اخیر به آلمان با شرکت زیمنس یک یادداشت تفاهم به امضا رسید که براساس آن قرار است زیمنس فعالیت‌های مطالعاتی در زمینه شبکه حمل و نقل کشور به طور رایگان انجام دهد  و در صورت توافق وزارت راه و شهرسازی مذاکره و تفاهم نامه به مراحل بعدی می‌رسد.

    فخریه کاشان ادامه داد:  مذاکره زیمنس با مپنا برای ساخت ناوگان ریلی و لوکومتیو ادامه دارد و البته  شرط ما این است که ساخت واگن‌ها و لوکومتیوها در ایران انجام شود.   

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در زمینه‌های مختلف وارد مذاکره با شرکت‌ها و بانک‌های آلمانی شدیم، گفت: در این مذاکرات باید اطمینان حاصل شود که منابع فراهم است و باید در رفع مشکلاتی که پیش راه است مانند مسائل بانکی به توافق برسیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها