عصر خودرو

گزارش آماری بازار آتی در هفته چهارم مرداد

٧۶ هزار قرارداد آتی در بورس کالا دست به دست شد

عصر بازار- در بازار قراردادهای آتی بیش از ٧۶ هزار قرارداد به ارزش ۴٨٢ میلیارد تومان دست به دست شد که نسبت به هفته قبل با رشد ١٧٧ درصدی در حجم و ١٨٧ درصدی در ارزش در هفته منتهی به ٢٨ مرداد همراه بود. زعفران، صندوق طلا و نقره رتبه نخست تا سوم را همچنان حفظ کردند.

٧۶ هزار قرارداد آتی در بورس کالا دست به دست شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر ، در هفته ای که گذشت، ارزش معاملات در بازار قراردادهای آتی برای سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره 4٨٢ میلیارد و ٨٣۰ میلیون تومان و حجم معاملات ٧6 هزار و 66٧ قرارداد دست به دست شد.

    در جریان معاملات هفته قبل، 55 هزار و 54۰ قرارداد آتی زعفران به ارزش بیش از ٢٧6 میلیارد و ٧۰٧ میلیون تومان دست به دست شد. این دارایی پایه با سهم ٧٣ درصدی در حجم و 5٧ درصدی در ارزش قراردادها در سه سررسید شهریور، آبان و دی 1401 رتبه نخست معاملات هفتگی را از آن خود کرد.

    در جریان معاملات هفته قبل همچنین، تعداد ١٩ هزار و ٣54 قرارداد آتی صندوق طلا منعقد شد که ارزش بیش از ٢۰٢ میلیارد و ٨46 میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

    صندوق طلا توانست از لحاظ حجم و ارزش پس از زعفران در جایگاه دوم بایستد. سهم صندوق طلا از حجم کل معاملات ٢5 درصد و ارزش معاملات 4٢ درصد بود.

    معامله گران این تعداد قرارداد را در 3 سررسید مرداد، مهر و آذر 1401 منعقد کردند.

    در 2 سررسید تحویل مرداد و مهر امسال نیز یک هزار و ٧٧٣ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش بیش از ٣ میلیارد و ٢٧6 میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

    برچسب ها