عصر خودرو

رئیس هیئت مدیره کارگزاری مهرآفرین:

بازار به دنبال اطلاعات واقعی‌تر خواهد رفت

عصر بازار- رئیس هیئت مدیره کارگزاری مهرآفرین گفت: پس از گذران این دوران، بازار به دنبال اطلاعات واقعی‌تر خواهد بود و عملکرد شش ماهه اول شرکت‌ها را رصد می‌کند. در این صورت اگر اطلاعات ۶ ماهه با انتظارات تطبیق داشته باشد، رشد خواهیم داشت.

بازار به دنبال اطلاعات واقعی‌تر خواهد رفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶:۰۰

    شاهین چراغی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصربازار» با بیان اینکه پیش از عید گروه خودرویی با افزایش تقاضای زیادی همراه شد، افزود: همیشه بالا رفتن قیمت سهام در یک مدت زمان کوتاه، با افت همراه است. اما به نظر می‌رسد بازار در حال دسترسی به اطلاعات جدید است. به این ترتیب اگر این اطلاعات با واقعیت و انتظارات همخوانی داشته باشد، حرکت گروه خودرویی ادامه دار خواهد بود.
    وی ادامه داد: اگر هم برعکس این مورد روی دهد شاهد ریزش سهام این گروه خواهیم بود که شاید سنگین باشد. همانطور که در هفته گذشته پس از اینکه اطلاعات مناسبی از خودرویی‌ها بیرون نیامد، سهام این گروه ریزش داشت.
    این فعال بازار سرمایه بیان کرد: پس از این دوران، بازار به دنبال اطلاعات واقعی‌تر خواهد بود و عملکرد شش ماهه اول شرکت‌ها را رصد می‌کند. در این صورت اگر اطلاعات 6 ماهه با انتظارات تطبیق داشته باشد، رشد خواهیم داشت.
    چراغی در خصوص بودجه‌های شرکت‌ها نیز اظهار کرد: عمده شرکت‌ها بودجه‌ها را پایین بسته‌اند و با تعدیل‌های مثبت همراه خواهند بود. اما احتمالا این تاثیر به دلیل محتاطانه عمل کردن شرکت‌ها برای بستن بودجه است. در واقع از تیر و مرداد عملکرد واقعی شرکت‌ها نمودار خواهد شد و قطعا این عملکرد بهتر از سال پیش خواهد بود.
    رئیس هیئت مدیره کارگزاری مهرآفرین گروه معدنی، فولادی و پتروشیمی‌ها را دارای پتانسیل جهش دانست و بیان کرد: جهش در اقتصاد جهان بوجود آمده است و اگر قیمت نفت روی 50 دلار و مواد اولیه ثابت شود این گروه‌ها قابلیت رشد خواهند داشت. این درحالی است که سهام‌داران این گروه‌ها نیز باید از سهام آن حمایت کنند و قیمت با افزایش قیمت سهم دست به فروش نزنند.
    به گفته وی، به علت وجود حفره نقدینگی در بازار سهام‌داران سهامی را که می‌دانند ارزشمند است با بالا رفتن قیمت می‌فروشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها