عصر خودرو

نماینده اندونزی در اوپک:

مشکلات بانکی مانع خرید ال پی جی ایران توسط اندونزی شد

عصر بازار- نماینده اندونزی در اوپک با اشاره به این که کشورش خریدار همه ال پی جی تولیدی ایران است به برخی موانع در این زمینه نظیر مشکلات در پرداخت پول اشاره کرد و گفت، هنوز هیچ قراردادی در این زمینه به امضای دو کشور نرسیده است.

مشکلات بانکی مانع خرید ال پی جی ایران توسط اندونزی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، نماینده اندونزی نزد اوپک روز دوشنبه گفت، نفت 45 دلاری «بد نیست» و اگر قیمت ها در این سطح باقی بماند، هیچ فوریتی برای فریز تولید وجود نخواهد داشت.

    به رغم ناکامی تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک در رسیدن به توافق نفتی بر سر فریز تولید در نشست دوحه، قیمت نفت بعد از رسیدن به پایین ترین رقم 12 سال گذشته در اواسط ماه ژانویه، به طور کلی روند رو به رشد خود را حفظ کرده است.

    ویجیاوان پراویراتمادجا، در حاشیه یک نشست انرژی در ابوظبی گفت: «قیمت 45 دلار خیلی هم بد نیست... اگر قیمت ها در همین حد باقی بماند، نیازی به فریز تولید نیست. فوریتی برای چنین توافقی وجود ندارد.»

    وی افزود، نفت بشکه ای 50 تا 60 دلار «احتمالا ایده آل خواهد بود، اما همچنان نسبتا ارزان است.» اندونزی که در دسامبر سال گذشته مجددا به اوپک پیوست، برای تداوم فعالیت صنعت نفت و گاز خود به بشکه ای 50 دلار نیاز دارد.

    پراویراتمادجا با اشاره به برخی موانع در زمینه واردات ال پی جی اندونزی از ایران نظیر مشکلات در پرداخت پول گفت، هنوز هیچ قراردادی در این زمینه به امضای دو کشور نرسیده است.

    هرچند تحریم ها علیه ایران بر اساس توافق هسته ای در ماه ژانویه برداشته شده، اما تحریم های مجزای وضع شده از سوی دولت آمریکا در زمینه معاملات مالی که همچنان پابرجاست، تلاش ها برای تجارت با ایران را مختل کرده است.

    پراویراتمادجا از اظهارنظر در مورد میزان ال پی اجی ای که اندونزی از ایران وارد خواهد کرد خودداری نمود و تنها به بیان این موضوع بسنده کرد که اندونزی  «هر چه آنها داشته باشند را خواهد خرید به شرطی که ال پی جی ایران با شرایطی بهتر نسبت به سایر منابع عرضه شود.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها