عصر خودرو

در پی اعلام آمادگی آرامکو برای افزایش تولید؛

قیمت نفت برنت حدود یک درصد افت کرد

عصر بازار- پس از اینکه شرکت آرامکو عربستان سعودی (بزرگترین صادرکننده نفت جهان) اعلام کرد که آماده است تولید خود را افزایش دهد، قیمت نفت دوباره کاهش یافت. این در حالی است که تولید نفت در چندین سکوی دریایی خلیج مکزیک آمریکا پس از توقف کوتاه در هفته گذشته از سر گرفته شده است.

قیمت نفت برنت حدود یک درصد افت کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بازار سرمایه (سنا)، قیمت آتی نفت برنت پس از کاهش 1.5 درصدی در روز جمعه، در آغاز معاملات امروز، 27 سنت معادل 0.3 درصد کاهش یافت و به 97 دلار و 88 سنت در هر بشکه رسید. همچنین قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به 91.87 دلار در هر بشکه رسید که 22 سنت معادل 0.2 درصد کاهش را نسبت به افت 2.4 درصدی در جلسه قبل به ثبت رسانده است.

    امین ناصر، یک مقام ارشد در آرامکو عربستان سعودی روز گذشته به خبرنگاران گفت که آرامکو آماده است تا تولید نفت خام خود را به حداکثر ظرفیت 12 میلیون بشکه در روز برساند.

    ناصر ادامه داد: «ما از توانایی خود برای افزایش تولید تا 12 میلیون بشکه در روز مطمئن هستیم که هر زمان که نیاز یا درخواستی از سوی دولت یا وزارت انرژی برای افزایش تولید باشد، ما به این درخواست پاسخ مثبت می‌دهیم.»

    به گفته این مقام ارشد، کاهش محدودیت‌های کووید-19 در چین و یک پیکاپ در صنعت هوانوردی می‌تواند به افزایش تقاضا برای مصرف سوخت به ویژه نفت بینجامد.

    این در حالی است که سرمایه‌گذاران منتظر آمارهای اقتصادی چین در اواخر امروز، دوشنبه، مبنی بر نشانه‌هایی برای افزایش تقاضا در بزرگترین واردکننده نفت خام جهان هستند؛ این آمارها می‌تواند بر قیمت نفت تأثیر مستقیم بگذارد.

    از سوی دیگر، شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز روز جمعه گزارش داد که تعداد دکل های نفتی آمریکا در هفته گذشته با 3 افزایش به 601 سکو رسیده است. تعداد دکل‌های حفاری، که نشان‌دهنده اولیه تولید آتی است، با کندی رشد همراه بوده است؛ زیرا تولید نفت تنها پس از کاهش‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر بهبود یافته است.

    بازارهای جهانی نفت در آستانه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نفت خام روسیه و عرضه محصولات پالایش شده در زمستان امسال تحت حمایت عرضه‌های فشرده قرار گرفتند.

    قیمت نفت و طلا در معاملات امروز

    به گزارش سنا از سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، دوشنبه، 15 آگوست، در ساعت 9:00 به وقت تهران، با کاهش 0.91 درصدی در هر بشکه، 97 دلار و 26 سنت معامله شد.

    قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش 0.89 درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، 91 دلار و 27 سنت معامله شد.

    طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، کاهش 0.30 درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و 810 دلار معامله شد.

    نقره نیز با کاهش 0.33 درصدی، 20 هزار و 63 دلار معامله شد.

    برچسب ها