عصر خودرو

قیمت طلا افزایش یافت

عصر بازار- قیمت طلا با کاهش ارزش دلار به ۱۲۳۳.۳۶ دلار افزایش یافت اما احتیاط سرمایه‌گذاران در آستانه نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در اواخر آن هفته مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

قیمت طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، با از دست رفتن بخشی از افزایش‌ قیمتی اخیر دلار، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت اما احتیاط در آستانه نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در اواخر آن هفته مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

    انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در نشست این هفته نرخ بهره بانکی خود را افزایش ندهد اما بازار در انتظار تصمیم بانک مرکزی آمریکا و چشم‌انداز سیاست پولی این کشور است.

    جانت یلن، رئیس بانک مرکز آمریکا ماه گذشته گفت بانک مرکزی باید محتاطانه اقدام کند چراکه این بانک در نظر دارد به دنبال نخستین افزایش در ماه دسامبر، نرخ بهره باز هم را بالا ببرد.

    افزایش نرخ بهره می‌تواند تقاضا برای طلا را کاهش دهد.

    هر اونس طلا در بازارهای جهانی با افزایش 33 سنتی 1233.36 دلار فروخته شد. روز جمعه طلا با افزایش ارزش دلار یک درصد از ارزش خود را از دست داد.

    ادوارد میر، تحلیلگر اف‌سی استون در این‌باره گفت: «درصورتی‌که بانک مرکزی به تاخیر بیشتر در افزایش نرخ بهره اشاره کند، ما می‌توانیم شاهد ازسرگیری فروش یکجای دلار باشیم که در این صورت اکثر بازارهای کالاهای اساسی از جمله طلا با افزایش قیمت روبرو می‌شوند.»

    وی افزود: «با این حال، با توجه به این حقیقت که صندوق‌ها پول‌هایشان را به بازارهای دیگر که قطعا بیش از طلا رشد قیمتی دارد، سوق خواهند داد، افزایش قیمت طلا محدود خواهد شد. در عین حال، تقویت ارزش اوراق قرضه آمریکا نیز یک عامل کاهشی دیگر خواهد بود.»

    طلا امسال به علت گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه بانک مرکزی این کشور قادر نخواهد بود نرخ بهره را امسال افزایش دهد، حدود 16 درصد افزایش قیمت داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها