عصر خودرو

از سپتامبر ۲۰۱۵ تاکنون رقم خورد؛

اژدهای زرد تولید فلز سرخ را افزایش داد

عصر بازار- از سپتامبر سال گذشته میلادی تا ماه مارس سال جاری، تولید مس پالایش شده در چین با افزایش حدود ۳ درصدی دست یافته است. دلیل این افزایش، رشد تولید در ۲ کارخانه ذوب تازه تاسیس و همچنین عرضه بیشتر ماده خام بوده است.

اژدهای زرد تولید فلز سرخ را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران،  تولید مس پالایش شده در ماه سپتامبر، به 680,235 تن رسیده بود که از ماه ژوئن بی سابقه بوده است و حتی از ماه آگوست با حجم تولید 664,954 تن نیز، پیشی گرفته است. این در شرایطی است که پیش بینی ها نشان می دهد تا ماه ژوئن سال جاری حجم تولید به 700 هزار تن نزدیک شود.

    به گفته تحلیل گر جین روی فیوچرز (Jinrui Futures)، برخی کارخانه های ذوب این کشور به مرور تولید خود را افزایش می دهند و برخی کارخانه های قدیمی تر نیز پس از تعمیرات تابستانه، با رشد تولید همراه خواهند شد که این موضوع انتظار برای ظرفیت تولید را افرایش می دهد.

    همین موضوع سبب شده است که علیرغم کاهش تولید برخی کارخانه ها، چین با افزایش تولید مس پالایش شده مواجه شود.

    در ماه اواخر سال گذشته میلادی عرضه ماده معدنی خام نیز، سبب شد واردات کنسانتره مس نیز به میزان 5.2 درصد افزایش یافته و تولید مس پالایش شده را آسان تر ساخت.

    در این میان تولید روی پالایش شده، با 1.1 درصد افزایش، به 536,745 تن رسید و برای دومین ماه متوالی با رشد همراه شد.

    به دلیل سرمایه گذاری های چین در پروژه های زیر ساختی در ماه های آینده، پیش بینی می شود که نیاز این کشور به فلز روی بیشتر شود.

    تولید آلومینیوم اولیه با کاهش 1.2 درصدی نسبت به ماه فوریه روبرو شد و به 2.72 میلیون تن رسید که از ماه مارس کمترین رقم ثبت شده است.

    قیمت های کم آلومینیوم، همچنان تولید کنندگان پرهزینه تر را وادار می کند که حجم تولید خود را پایین بیاورند؛ شرکت Aluminum Corp of China خبر از تعطیلی بزرگترین تجهیزات تولید خود می دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها