عصر خودرو

در معاملات روز گذشته رخ داد؛

تک روی سررسید شهریور در بازار آتی سکه

عصر بازار: بازار سکه نقدی طی روز گذشته با تغییرات پی در پی که ناشی از تحرکات نرخ ارز بوده، موجب نوسان قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران شد، به طوری که از چهار سرسید فعال بازار آتی، قیمت سکه در سه سررسید با افزایش روبه رو شد.

تک روی سررسید شهریور در بازار آتی سکه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، تقویت دلار و افت و خیز سکه نقدی سبب شد تا بازار آتی سکه روز گذشته را به غیر از سر رسید شهریور ماه با روندی افزایشی پشت سر بگذارد، به طوری که سکه تحویل شهریور‌ با قیمت 856 هزار تومان معامله شد که افت0/06 درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت 859 هزار تومان افزایش 0/29 درصدی را در این روز ثبت کرد. همچنین سکه تحویل دی با قیمت 865 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و رشد 0/09 درصدی را در معاملات روز شنبه تجربه کرد. در پایان نیز سر رسید اسفند ماه با قیمت 876 هزار تومان با افزایش 0/29 درصدی روبه رو شد.

    کارشناسان بازار آتی دلیل تک روی سر رسید شهریور ماه را کاهش دامنه ی نوسانات و هیجانی بودن این سر رسید برای معامله گران عنوان کرده اند.

    از طرفی سکه نقدی نیز طی روز یکشنبه با نوسان قیمت معاملات خود را به پایان رساند، به طوری که در این روز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار با افت یک هزار تومانی 877 هزار تومان معامله شد و هر قطعه سکه طرح قدیم نیز به قیمت 878هزار تومان رسید. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با قیمت 477 هزار تومان معامله شد و افزایش یک هزار تومانی را نسبت به شنبه گذشته تجربه کرد. از طرفی بهای ربع و سکه یک گرمی نیز با افزایش یک هزار تومانی به ترتیب با قیمت 267 و 171 هزار تومان اعلام شد.

    به گفته کارشناسان بازار سکه، رشد بهای اونس روز جمعه و تثبیت آن روی نرخ 1096 دلار و همچنین افزایش بهای ارز بعد از گذشت 20 روز و عبور آن به بیش از 3 هزار و 300 تومان طی روزهای شنبه و یکشنبه موجب افزایش تمایل قیمت سکه به روند صعودی شده بود، اما این در شرایطی است که رشد تقاضا برای سکه های نیم، ربع و یک گرمی طی این روز کاهش سکه تمام را در بازار نقدی رقم زد.

    بر اساس پیش بینی برخی تحلیلگران با توجه به پارامترهای موجود به نظر می رسد قیمت طلا در بازارهای جهانی در کوتاه مدت تحت تاثیر افزایش ارزش دلار با کاهش بیشتری روبرو شود. بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی رویترز گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کرده است بر همین اساس در شرایط کنونی تمایل زیادی برای فروش ذخایر طلا وجود دارد ولی تمایل چندانی برای خرید در بین سرمایه گذاران بین المللی نیست. بر اساس گزارش های منتشر شده اگر سطح مقاومتی 1100 دلاری شکسته شود قیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد در غیر این صورت در حال حاضر به افزایش چشمگیری برای این فلز گران بها متصور نمی توان شد.

    برچسب ها