عصر خودرو

سیاستگذاری جدید بورس کالای چین قیمت جهانی فولاد را کاهش داد

عصر بازار- پس از اینکه بورس کالای چین اقداماتی را برای سرکوب خرید سفته انجام داد، قیمت فولاد در معاملات آتی شانگهای در روز دوشنبه از بالاترین سطح ۱۹ ماه اخیر فاصله گرفت.

سیاستگذاری جدید بورس کالای چین قیمت جهانی فولاد را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، بورس‌های کالای داخلی چین به منظور کاهش تقاضا، هزینه‌های تراکنشی برای برخی از قراردادهای آتی، نظیر میلگرد و سنگ‌آهن افزایش دادند. این حرکت در حالی برای دومین بار در سال جاری انجام می‌شود که حاشیه سود معاملات آتی سنگ‌آهن افزایش یافته است.

    قیمت هر تن سنگ‌آهن در بورس آتی شانگهای با افتی یک درصدی به 2625 یوآن (403.5 دلار) رسید. افزایش سریع موجب رسیدن ارزش قراردادهای هفته گذشته به بالاترین سطح خود از ژوئن 2015 شده بود. این قراردادها در سال جاری با رشد 52 درصدی مواجه شده است.

    ژائو چائویو، تحلیلگر کالا در شن‌ژن اعلام کرد: «‌اقدام بورس روی بازارها تاثیرگذار بوده است. کارخانه‌های فولاد، معامله‌گران وسرمایه‌گذاران در مورد رشد نگران شده‌اند، رشدی که بسیار سریع بوده و بازارها نیاز به استراحت دارند. اما با توجه به اصلاح عرضه از سوی پکن و تاثیر تدریجی آن روی بازار، من همچنان در خصوص چشم‌انداز بلندمدت خوش‌بین هستم.»

    هرچند برخی تحلیلگران به دلیل کمبود بهبود تقاضا در مورد ادامه‌دار بودن روند صعودی قیمت فولاد نگران بوده‌اند. دولت به دنبال کاهش ظرفیت مازاد بوده اما رشد قیمت فولاد موجب شد تا کارخانه‌ها مجددا به تولید روی‌ آورند که موجب فشار بیشتری روی پکن برای کاهش تولیدات شده است.
    قیمت هر تن سنگ‌آهن در بورس کالای شانگهای با افتی 0.5 درصدی به 472 یوآن رسید. بر اساس گزارش TSI هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین در روز جمعه با افتی نزدیک به 5 درصد 65 دلار و 50 سنت معامله شد. شاخص قیمت لحظه‌ای در سال جاری با رشدی 53 درصدی مواجه شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها