عصر خودرو

سید محمد بیاتیان:

بازتعریف قوانین بانکی برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است

عصر بازار- عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه اقتصاد درون‌زا کشور را روی پای خود نگه می‌دارد، گفت: بازتعریف قوانین بانکی برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است.

بازتعریف قوانین بانکی برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، سیدمحمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه اولین مولفه تحقق اقتصاد مقاومتی باور مدیران به این نوع اقتصاد است، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به این باور برسیم که می‌توان کشور را با امکانات داخلی اداره کنیم و حداقل اگر وابستگی به خارج پیدا شد، این وابستگی دو طرفه باشد.

    وی با بیان اینکه با اقتصاد مقاومتی باید وابستگی به خارج را به حداقل برسانیم، تصریح کرد: اقتصاد درون‌زا کشور را روی پای خود نگه می‌دارد و مانع ایجاد فشار بر کشور در زمان تحریم‌ها می‌شود.

    نماینده مردم بیجار در مجلس نهم با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور به سمت دلال‌محوری و واردات پیش‌ می رود، ادامه داد: اگر بخواهیم استخوان‌بندی و اسکلت قوی در اقتصاد کشور داشته باشیم باید به سمت حمایت از تولید ملی برویم.

    بیاتیان با بیان اینکه در بحث تولید ملی کم‌کاری‌های دیده می‌شود، افزود: امروز بیش از 70درصد از واحدهای تولیدی کشور یا تعطیل یا نیمه تعطیل هستند که باید فکری به حال آنها کرد و  به جای شعار دادن اقدامات عملی انجام داد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه در قوانینی که مانع از تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود باید بازنگری شود، ادامه داد: دولت و مجلس باید با کار کارشناسی درپی رفع موانع و تحقق شعار سال باشند.

    بیاتیان با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید در نطام بانکی نیز بازنگری انجام شود، گفت: بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری که هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود رویکردی غرب محور دارند و تنها شریک سود تولیدکنندگان هستند که در قوانین آنها باید بازنگری انجام شود.

    عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه علما نیز بارها اعلام کرده‌اند دریافت و پرداخت سود از سوی بانک‌ها اشکال شرعی دارد، ادامه داد: باسودهای بالایی که بانک‌ها به سپره‌گذاران پرداخت می‌کنند رغبت‌ها برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید را پائین می‌رود که برای اقتصاد کشور مضر است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها