عصر خودرو

حضور سرمایه‌گذاران آلمانی در دزفول

مدیریت پسماند و تولید انرژی اولویت جذب سرمایه‌گذار خارجی

عصر بازار- شهردار دزفول گفت: هیئتی از مسئولان شهرداری و شورای شهر ارفورت کشور آلمان، جهت بررسی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری متقابل، از بخش‌های مختلف شهر دزفول دیدن کردند.

مدیریت پسماند و تولید انرژی اولویت جذب سرمایه‌گذار خارجی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمد رضا کرمی نژاد اظهار داشت: سیلاب اخیر در دزفول خسارت‌های گسترده‌ای بر بخش‌های شهری و روستایی دزفول وارد کرد و همین مقوله سبب از بین رفتن بستر گردشگری رودخانه دز شده است.

    وی گفت: پس از کنترل و مهار سیلاب اخیر و با همکاری بخش‌های مختلف خدماتی شهرستان و اجرایی شهرداری دزفول پاک سازی و بهسازی مناطق آسیب دیده آغاز و شاهد پیشرفت‌ها و خدمات خوبی در این حوزه هستیم.

    شهردار دزفول عنوان کرد: شهر دزفول دارای ظرفیتی گسترده و منحصر به فرد در حوزه گردشگری و اجتماعی است و همین مقوله دزفول را به گنجینه‌ای منحصر به فرد از استعداد در استان و کشور تبدیل کرده است.

    وی افزود: دزفول با جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر از اولین شهرهای پر جمعیت استان و سی و یکمین شهر پر جمعیت کشور است ضمن اینکه دزفول دارای بستر فرهنگی و تاریخی و جذابیت‌های منحصر به فرد طبیعی و جغرافیایی است.

    کرمی نژاد بیان کرد: هم چنین دزفول با مساحتی بالغ بر 480 کیلومتر دارای ظرفیت جغرافیایی و طبیعی بکر و منحصر به فرد است و همین مقوله به اهمیت دزفول و فرصت‌های این شهرستان در جذب سرمایه گذاری دولتی و خصوصی مطرح کرده است.

    وی گفت: به همین منظور  هیئتی از مسئولان شهرداری و شورای شهر ارفورت کشور آلمان، جهت بررسی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری متقابل، از بخش‌های مختلف شهر دزفول دیدن کردند.

    شهردار دزفول اظهار کرد: با حضور این گروه سرمایه گذاری، امکان مشارکت کشورهای خارجی در اجای پروژه‌های عمرانی و اجرایی در بخش‌های مختلف شهری دزفول و استفاده از تجربیات فنی و تخصصی آنان فراهم می‌شود.

    کرمی نژاد بیان کرد:  دزفول از گذشته تا کنون به دلیل وجود صنایع فراوان همواره مورد توجه بازرگانان بوده است و همچنین دزفول مقام نخست تولید گل مریم و مقام دوم تولید گل رز را در کشور دارد و علاوه بر آن نخستین دفتر سازمان جهانی یونسکو در دزفول تأسیس شده است و در سال گذشته برای اولین بار دفتر نمایندگی انجمن‌های دوستی با سایر ملل نیز به همت شهرداری در دزفول افتتاح شد.

    وی افزود: علاوه بر این، نقش مقاوم مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس، حضور دو و نیم میلیون گردشگر از شهرهای مختلف کشور در ایام تعطیلات نوروز و قرار داشتن بزرگ‌ترین شهر خشتی جهان در دزفول، این شهرستان را به یکی از مستعدترین شهرهای خوزستان برای جذب و حضور سرمایه گذاران خارجی تبدیل کرده است  و این مقوله نیازمند توجه ویژه می‌باشد.

    شهردار دزفول گفت: هم چنین  هزار و 800 سال قبل و در منطقه جندی شاپور دزفول نخستین دانشگاه و مرکز علمی پایه ریزی شد که در آن پزشکی، نجوم و فلسفه تدریس می‌شد و پل باستانی دزفول 1750 سال قدمت دارد پس باید به دزفول و سرمایه گذاری در آن توجه ویژه داشت.

    کرمی نژاد عنوان کرد: شهرداری دزفول تمایل دارد در زمینه تبادل تجارب و سرمایه گذاری در دزفول در زمینه مدیریت پسماند، از قبیل چرخه پردازش و ریجکت سوز، نخاله‌های ساختمانی، فناوری تولید آسفالت نانو، شهر الکترونیک، تأسیس موزه و حمل و نقل درون شهری و نیروگاه خورشیدی با کشور آلمان و خصوصاً شرکت‌های فعال در این زمینه‌ها در ایالت تورینگن و شهرداری شهر ارفورت وارد مذاکره شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها