عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام:

زهر خودرویی ها گرفته شده است

پتانسیل دارویی ها از خیلی صنایع دیگر بیشتر است

عصر بازار- مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام، کلیت بازار سرمایه را تا آخر سال مثبت پیش بینی کرد.

زهر خودرویی ها گرفته شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمد کفاش پنجه شاهی با بیان اینکه بازار ما تا حدودی تحت تاثیر عوامل روانی است، گفت: همچنان شاهد نوسان هایی خواهیم بود و بازار به صورت الاکلنگی بالا و پایین می شود.

    وی تحلیل دقیق بازار را در این شرایط دشوار دانست و گفت: در بخش خودرویی ها زهر منفی بازار تا حدودی گرفته شده و بازار جمع و جور شده است.

    این کارشناس بازار سرمایه در عین حال افزود: خودرویی ها با وجود خبرهای خوبی که در خصوص آنها منتشر می شود رشد می کنند اما سود سرشار آنها بین سال های 97 تا 98 حاصل می شود.

    به گفته کفاش پنجه شاهی، رشد اولیه خودرویی ها به بحث های بنیادی از جمله اصلاح ساختار مالی و افزایش فروش شرکت ها مربوط می شد اما افزایش سه تا چهار برابری قیمت برخی از نمادها در یک بازه کوتاه مدت عادی نبود.

    کفاش پنجه شاهی ادامه داد: در  روزهایی که بازار با افت خودرویی ها مواجه شد، پول ها جذب معدنی ها، فلزی ها و سنگ آهنی ها شد و دو سه روز نوسان مثبت داشتند؛  اما بازار مجدد به سراغ خودرویی هایی آمده اند و به نظر می رسد نوسان را در این گروه خواهیم داشت.

    مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام در پاسخ به این سوال که چرا بعضی سهم ها همچون دارویی ها با وجود آنکه پتانسل خوبی برای افزایش قیمت دارند، هنوز تکان جدی نخورده اند، گفت: نقدشوندگی دارویی ها تا حدودی پایین است و طبیعی است که بازار بیشتر به دنبال سهم هایی می رود که رند باشند و نقدشوندگی آنها شرایط خوبی داشته باشد .

    وی اظهار داشت: از طرفی چون بازار ما حالت کوتاه مدت پیدا کرده است، سهامداران چندان به سراغ چنین سهم هایی نمی روند.

    کفاش پنجه شاهی افزود: البته پتانسیل دارویی ها از خیلی صنایع دیگر بیشتر است و در بین اینها سهم هایی هستند که خیلی بی سروصدا گزارش های خوب می دهند ولی سهام شناور آزاد اینها پایین است و گردش معاملات آن هم در حال حاضر  زیاد نیست.

    مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام، اشاره ای هم به صنعت بانکی ها کرد و گفت: بانکی ها با توجه به عرضه های زیادی که حقوقی های بزرگ داشته اند، سهامداران را خسته کرده اند و باعث شدند که بسیاری از سهام داران از این شرکت ها خارج شوند. اما به نظرمی رسد همچنان پتانسیل های خوبی در دل این گروه باشد؛ ضمن اینکه باید عددهای بزرگ در سوئیفت دیده شود و حل برخی اشکالات باقیمانده، خود را در عمل نشان دهد تا سهامداران و سرمایه گذاران اعتماد بیشتری داشته باشند.

    وی در بخش دیگری از گفتگو به معافیت مالیاتی شرکت ها در موضوع تجدید ارزیابی دارایی ها اشاره کرد و گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه، شرکت هایی که از محل تجدید ارزیابی دارایی ها افزایش سرمایه می دادند از معافیت های مالیاتی برخوردار می شدند اما  امسال این مهلت قانونی به پایان رسید و البته لزومی هم نداشت که همه شرکت ها مشمول این قانون باشند.

    کفاش پنجه شاهی افزود: برخی شرکت ها اساسا پتانسیل کافی برای این اقدام را نداشتند؛ ضمن اینکه اگر این تجدید ارزیابی دارایی ها در خصوص ماشین آلات باشد، گاه هزینه استهلاک بالایی به شرکت ها تحمیل می کند.

    وی با بیان اینکه نمی شود این موضوع را به همه شرکت ها سرایت داد، خاطر نشان کرد: قانون افزایش سرمایه شرکت ها از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها برای شرکتی که بخواهد ساختار سرمایه اش اصلاح و  ارقام ترازنامه اش واقعی شود خوب است اما برای شرکتی که  بخواهد از  آن سوء استفاده کند و بگوید سود ما بالا رفته است، خیر. بنابراین نه به دید سودآوری، بلکه به دید اصلاح ساختار ترازنامه باید به این موضوع نگاه کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها