عصر خودرو

نفت برنت وارد کانال ۱۰۰ دلاری شد

عصر بازار- قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر چشم انداز افزایش کمتر نرخهای بهره آمریکا، افزایش یافت اما نگرانیها نسبت به احیای تقاضا، روند رشد قیمت را محدود کرد.

نفت برنت وارد کانال ۱۰۰ دلاری شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در سپتامبر با یک دلار و 25 سنت معادل 1.3 درصد افزایش، به 100 دلار و 35 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز پنج شنبه با 0.5 درصد کاهش بسته شده بود.

    بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 90 سنت معادل 0.9 درصد افزایش، به 96 دلار و 68 سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته 0.5 درصد کاهش پیدا کرد.

    استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی اس پی آی گفت: معاملات نفت تحت تاثیر سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و پیامدهای آن روی تقاضا برای سوخت و دلار آمریکا قرار دارد. با تعدیل انتظارات سرمایه گذاران پیرامون میزان افزایش نرخهای بهره، بازار روز جاری فضای بیشتری برای تنفس پیدا کرد.

    سیاستگذاران موافق افزایش نرخهای بهره، روز پنج شنبه گفتند: موافق افزایش 75 واحدی نرخهای بهره در نشست سیاست پولی ماه جاری بانک مرکزی آمریکا خواهند بود. انتشار آمار تورم آمریکا در روز چهارشنبه باعث شده بود معامله گران افزایش 100 واحدی نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی این کشور را پیش بینی کنند.

    در این بین، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز جاری به عربستان سعودی می رود و در اجلاسی با حضور سران کشورهای منطقه خلیج فارس شرکت می کند و انتظار می رود در این دیدار، از مقامات منطقه بخواهد نفت بیشتری تولید کنند.

    بر اساس گزارش رویترز، با این حال ظرفیت مازاد تولید اعضای اوپک کاهش پیدا کرده است و اکثر تولیدکنندگان با حداکثر ظرفیت فعالیت می کنند و معلوم نیست عربستان سعودی قادر باشد تولید نفت خود را سریعا افزایش دهد.

    برچسب ها