عصر خودرو

وزیر انرژی آفریقای جنوبی عنوان کرد:

منتظر حضور ایرانی‌ها در بازار انرژی آفریقای جنوبی می‌مانیم

عصر بازار- وزیر انرژی آفریقای جنوبی با اشاره به آمادگی همکاری با شرکت‌های ایرانی در زمینه صنایع برق و انرژی، خواستار توسعه شبکه‌ برق، آموزش کارکنان و مانیتوریگ توسط شرکت‌های ایرانی در آفریقای جنوبی شد.

منتظر حضور ایرانی‌ها در بازار انرژی آفریقای جنوبی می‌مانیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، «تینا جومت پترسون» وزیر انرژی آفریقای جنوبی با بیان اینکه دولت آفریقای جنوبی آماده است تا تفاهم نامه‌ها را به پیشنهادهای تجاری برای انجام معاملات تبدیل کند، گفت: روابط دوستانه بین ایران و آفریقای جنوبی به تنهایی کافی نیست و باید تلاش کنیم از این روابط دوستانه سودهای تجاری نیز به‌دست آوریم و جایگاه آفریقای جنوبی در اتحادیه اروپا می‌تواند محل خوبی برای مانور شرکت‌های ایرانی باشد.

    این عضو کابینه دولت آفریقای جنوبی با بیان اینکه آفریقای جنوبی با استفاده از موقعیت منحصر به‌فرد خود در تمام جهان توانسته از پیشگامان استفاده از انرژی تجدید پذیر باشد، تصریح کرد: از حضور شرکت‌های ایرانی در زمینه تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند آب، باد، خورشید و ژئوترمال در آفریقای جنوبی استقبال می‌کنیم.

    پترسون با اعلام اینکه ایران این توانمندی را دارد تا به نهمین تولید کننده انرژی ژئوترمال جهان تبدیل شود، بیان کرد: تحرک اقتصادی هر دو کشور به انرژی و توسعه زیرساخت‌ها وابسته است و انتقال انرژی در منطقه ما به راحتی صورت نمی‌گیرد.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه تمایل داریم به همکاری در زمینه‌های انرژی خورشیدی و تکنولوژی انتقال با ایران همکاری داشته باشیم، تاکید کرد: شبکه‌های برق آفریقای جنوبی ثبات ندارند و امیدواریم که وزارت نیرو در زمینه ثبات و پایداری انرژی به صنعت برق آفریقای جنوبی کمک کرده و در زمینه مانیتورینگ و آموزش کارشناسان آفریقای جنوبی در ایران همکاری کند.

    وزیر انرژی آفریقای جنوبی با یادآوری اینکه امنیت انرژی هر کشور، امنیت کلی آن کشور و امنیت انرژی هر منطقه امنیت کلی آن منطقه را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی آماده همکاری با شرکت‌های ایرانی هستیم و آمادگی داریم هر چه سریع‌تر شرکت‌های ایرانی همکاری‌های خود را با آفریقای جنوبی در زمینه‌های مختلف انرژی آغاز کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها