عصر خودرو

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با «عصر بازار» ؛

یک گروه خاص همیشه نمی تواند لیدر باشد

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است، صنعت بانک می تواند از فرصت کاهش نرخ سود در بورس استفاده کند. از سویی پیمانکاران با تسویه بدهی دولت و صنایعی که از یکسان سازی نرخ ارز بهرمند می شوند نیز، قابلیت لیدر شدن در بازار را دارند.

یک گروه خاص همیشه نمی تواند لیدر باشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، رضا عیوض لو عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در خصوص علت ریزش های بازار طی چند وقت اخیر گفت: افزایش قیمت سهام گروه خودرویی خیلی زود اتفاق افتاد و بورس نیز تحت تاثیر این صنعت رشد کرد.
    وی خاطرنشان کرد: تغییر روند کلیت بازار همگام با اصلاح قیمت در صنعت مذکور صورت پذیرفت و بورس در شیب نزولی قرار گرفت.
    این کارشناس ارشد بازار سرمایه ابراز داشت: پیش بینی می شود که سال 95، سال خوبی برای بازار سرمایه و به خصوص برای بازار سهام باشد.
    رضا عیوض لو گفت: اکثر صنایع بورسی خیلی کمتر از صنعت خودرو طی چند وقت اخیر رشد کرده اند. از سویی چشم انداز برخی گروه ها که ارتباط مستقیمی با رشد اقتصادی کشور دارند و از برجام منتفع می شوند نیز روشن متصور می شود.
    عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ابراز داشت: استارت رشد بازار سهام در سال گذشته همراه با کاهش نرخ سود بانکی صورت گرفت و این امر در افزایش بازار نقش بسزایی داشت.
    این تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص تغییر لیدر بازار سهام نیز اذعان داشت: بدیهی است که یک گروه خاص همیشه نمی تواند لیدر بازار باشد و زمانی که نوسانات یک گروه افزایش میابد سهامدارن متوجه رشد ریسک سهام مورد نظر می شوند.
    وی افزود: با افزایش ریسک، سرمایه گذاران به سمت صنایعی که اتفاق بنیادی با اهمیت تری دارند حرکت می کنند.
    رضا عیوض لو بیان کرد: صنعت بانک می تواند از فرصت کاهش نرخ سود در بورس استفاده کند. از سویی پیمانکاران با تسویه بدهی دولت و صنایعی که از یکسان سازی نرخ ارز بهرمند می شوند نیز، قابلیت لیدر شدن در بازار را دارند.
    عضو هیئت علمی دانشگاه تهران عنوان کرد: سهامداران با استفاده از متغیر های بنیادی اقدام به خرید و فروش سهام در بورس کنند. افزون بر این، با توجه به تاثیرگذاری طولانی مدت برجام در بازار، دید سرمایه گذاران باید بلند مدت «حداقل شش ماه تا یک سال» در نظر گرفته شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها