عصر خودرو

گزارش آماری بازار آتی در هفته منتهی به ۱۷ تیر

۵۱ هزار قرارداد آتی منعقد شد

عصر بازار- در بازار قراردادهای آتی در هفته منتهی به ۱۷ تیر نزدیک به ۵۱ هزار قرارداد به ارزش بیش از ۴۲۶ میلیارد تومان منعقد شد که افزایش ۲۴.۴ درصدی در حجم و ۱۷ درصدی در ارزش معاملات را به ثبت رساند. در هفته گذشته صندوق طلا، زعفران و نقره رتبه اول تا سوم را بدست آوردند.

۵۱ هزار قرارداد آتی منعقد شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از کالاخبر ، در هفته ای که گذشت، ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی در سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره بیش از 426 میلیارد و 183 میلیون تومان و حجم این معاملات نیز به 50 هزار و 957 قرارداد رسید.

    در جریان معاملات هفته قبل انعقاد 27 هزار و 40 قرارداد آتی صندوق طلا ارزش بیش از 324 میلیارد و 182 میلیون تومانی را در بازار به ثبت رساند. این دارایی پایه در سه سررسید مرداد، مهر و آذر 1401 رتبه اول معاملات هفتگی را به دست آورد.

    در جریان معاملات هفته قبل همچنین، تعداد 22 هزار و 910 قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد که ارزش بیش از 100 میلیارد و 117 میلیون تومان را برای آن به ثبت رساند.

    زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی توانست مقام دوم معاملات را در متغیر حجم و ارزش از آن خود کند و پس از صندوق طلا بایستد.

    معامله گران این تعداد قرارداد را در 3 سررسید تیر، شهریور و آبان 1401 منعقد کردند.

    در 2 سررسید تحویل مرداد و مهر امسال نیز 1007 قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش بیش از یک میلیارد و 884 میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

    برچسب ها