عصر خودرو

اعلام یک خبر خوب در جلسه امروز فولادسازان در ایمیدرو

عصر بازار- امروز صبح جلسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با حضور مدیران عامل شرکت های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد اکسین و نمایندگان برخی فولادسازان دیگر و همینطور با حضور سیدعلی مدیرعامل صندوق بیمه صادرات در محل ایمیدرو تشکیل شد.

اعلام یک خبر خوب در جلسه امروز فولادسازان در ایمیدرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، این جلسات که به صورت منظم و ماهانه با هدف رصد بازار داخل و صادرات تشکیل می شود و در آن، اعضا به بررسی نظرات خود در خصوص وضعیت فعلی تولید و قیمت و میزان تقاضا (بازار) و روند آتی آن می پردازند. یک خبر خوب برای تولید اینکه موجودی انبارهای فولادسازان از 3 میلیون تن (ماه دسامبر گذشته) به کمتر از 1 میلیون تن کاهش یافته است
    همچنین اشاره شد که قیمت ها با هزینه تمام شده تولید فاصله زیادی نداشته و فولادسازان همچنان دارای ظرفیت تولید بلااستفاده هستند که در صورت افزایش تقاضای داخل امکان رشد تولید و تامین آن به سادگی میسر خواهد بود.
    در این جلسه، مهدی کرباسیان بر لزوم مدیریت نوسانات قیمتی در بازار داخل و اولویت تامین تقاضای صنایع پایین دستی و بخش صنعت تاکید کرد و مقرر شد انجمن آهن و فولاد نسبت به این امر برنامه ریزی لازم را مدنظر قرار دهد تا شیب بالا در تغییرات قیمت فولاد کاهش و تجربه گذشته مبنی بر ورود سازمان های حاکمیتی به عنوان عامل محدودکننده صادرات فولاد و ... تکرار نشود.

    فولاد، روسیه، سورستال
    عملکرد غول فولاد روسیه منتشر شد
    سورستال یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد روسیه عملکرد 3 ماه نخست 2016 خود را منتشر کرد.
    به گزارش دنیای معدن، خلاصه مهمترین بخش های این گزارش به شرح زیرند:
    بهای تمام شده هر تن اسلب آن 177 دلار است که 26 درصد ارزانتر از هزینه تولید فولاد مبارکه در هر تن اسلب است (240 دلار - مبارکه)
    فروش 3 ماهه 1396 میلیون دلار (کاهش 21.4 درصد)
    حاشیه سود قبل از کسر مالیات و استهلاک Ebitda= 24.9% بوده و کاهش ارزش روبل روسیه در برابر دلار آمریکا و کاهش قیمت مواد اولیه بخشی از زیان افت قیمت فروش را جبران کرده است.
    60 درصد محصولات تولیدی سه ماه اول 2016 در روسیه فروش رفته و سهم محصولات ارزش افزوده بالا از فروش 42 درصد است.
    مصرف فولاد روسیه در سال 2016 معادل 10 درصد کم می شود که به دلیل کاهش قیمت نفت بوده و بازار ضعیف فعلا اثر نامطلوب روی فولادسازان این کشور دارد.برای دریافت گزارش کامل اینجا را کلیک نمایید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها