عصر خودرو

چهارشنبه ۱۵ تیر؛

کاهش ۸ هزار و ۴۷۷ واحدی شاخص بورس تهران

عصر بازار- شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند کاملا ریزشی با کاهش ۸ هزارو ۴۷۷ واحد همراه شد.

کاهش ۸ هزار و ۴۷۷ واحدی شاخص بورس تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران گرچه روز گذشته رو به رشد بود، اما امروز از زمان آغاز به کار بازار رو به ریزش قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 8 هزار و 477 واحدی به رقم یک‌میلیون و 502 هزار و 598 واحد رسید.

    شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز امروز با کاهش 2 هزار و 458 واحد به رقم 418 هزار و 518 واحد رسید.

    ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 920 هزار میلیارد تومان رسید.

    معامله‌گران امروز بیش از 5 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 321 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 982 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

    ارزش معاملات امروز فرابورس هم به بیش از 16 هزار و 153 میلیارد تومان رسید. به این حساب ارزش معاملات دو بازار به 18 هزار میلیارد تومان رسید.

    امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 56صدم درصد افت کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن 58صدم درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور 63صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 64صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 47صدم درصد کاهش یافت.

    امروز نماد فولاد مبارکه بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و نمادهای ملی‌مس، پتروشیمی خلیج فارس، فجر انرژی خلیج فارس، پتروشیمی پردیس، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

    امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل با 84 واحد کاهش به رقم 20 هزار و 136 واحد رسید.

    ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بالای یک‌میلیون و 121 هزار میلیارد تومان رسید.

    ارزش بازار پایه فرابورس هم بیش از 352 هزار میلیارد تومان برآورد شد.

    معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 3.7 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 198 هزار فقره معامله و به ارزش 16 هزار و 158 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

    امروز نمادهای پالایش نفت لاوان و بیمه سامان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای آریا ساسول، صنعتی مینو، فولاد هرمزگان، فولاد غدیر و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

    به گزارش فارس، این روزها که فصل برگزاری مجامع شرکت‌ها است، عمده شرکت‌ها برای عملکرد سال مالی 1400 خود سود شناسایی کردند و این سودها را از طریق سامانه سجام به حساب سهامداران خود واریز می‌کنند. در عین حال، این نکته را باید یادآور شد؛ سود و زیان هر کس در بازار متعلق به خودش است و هیچ‌کس نمی‌تواند سودآوری در بازار سرمایه‌ را تضمین کند، چون ریسک و نوسان جزو ذات بازار سرمایه است، بنابراین باید قبل از خرید و فروش سهام حتماً با مطالعه و مشورت و تحلیل وارد شد.

    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو