عصر خودرو

افزایش تولید نفت از ٢ میدان مشترک

عصر بازار- همسو با سیاستهای صنعت نفت مبنی بر افزایش تولید از میدان‌های مشترک، تولید نفت از دو میدان غرب کارون افزایش یافت.

افزایش تولید نفت از ٢ میدان مشترک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، عبدالرضا حاجی حسین نژاد، مدیرعامل شرکت متن با اشاره به افزایش ظرفیت تولید نفت از میدان‌های مشترک غرب کارون به 160 هزار بشکه در روز، گفت: هم اکنون تولید نفت از فاز نخست میدان آزادگان شمالی و میدان یادآوران آغاز شده است.

    وی افزود: براین اساس تولید ٢ میدان آزادگان شمالی و یادآوران به تدریج افزایش می یابد و به ظرفیت 160 هزار بشکه در روز خواهد رسید. تولید زودهنگام از میدان یادآوران پیش از این شروع شده بود و اکنون تولید فاز نخست این میدان شروع شده است.

    مدیرعامل شرکت متن ادامه داد: فاز نخست تولید نفت از میدان آزادگان شمالی نیز با موفقیت شروع شده و به تدریج ظرفیت تولید از این میدان نیز افزایش می یابد.

    براساس تولید فاز نخست میدانهای آزادگان شمالی و یادآوران به ترتیب ٧٥ و ٨٥ هزار بشکه در روز است. با توجه به تولید نفت از میدان آزادگان جنوبی، در حال حاضر ظرفیت تولید نفت از میدانهای غرب کارون که پیش از این 50 هزار بشکه در روز بود اکنون به بیش از 210 هزار بشکه در روز رسیده است. ضمن این که براساس برنامه ریزی انجام شده تولید نفت میدانهای یاران شمالی و زودهنگام آذر نیز تا پایان امسال عملی می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها