عصر خودرو

مستخدمین حسینی:

شیوه‌های سنتی معاملات دیگر جوابگو نیست

عصر بازار- معاون رئیس کل اسبق بانک مرکزی معتقد است، دولت هر چه قدر زمینه عرضه محصولات مختلف در بورس کالا را فراهم کند، این کار به نفع تولیدکننده و مصرف کننده خواهد بود، چراکه در بورس کالاست که امکان کشف واقعی قیمت‌ها در تقابل عرضه و تقاضا وجود دارد و شیوه‌های سنتی معاملات دیگر جوابگو نیست.

شیوه‌های سنتی معاملات دیگر جوابگو نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حیدر مستخدمین حسینی اقتصاددان افزود: تاکنون محصولات فلزی و پتروشیمی به صورت پر حجم در بورس کالا عرضه شده که باید زمینه عرضه هر چه بیشتر محصولات کشاورزی را در بورس کالا فراهم کرد که این کار علاوه بر شفاف سازی آمارها به نفع تولید خواهد بود.

    این اقتصاددان در پاسخ به این پرسش که چرا هرازگاهی بحث خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا مطرح می شود؟ گفت: به نظر می رسد که مخالفان امروز بورس کالا که عده بسیار قلیلی هستند، سود خودشان را در شفافیت های آماری بورس نمی‌بینند، به طوریکه با عرضه محصولات در بورس کالا منافع شخصی این افراد به خطر می افتد.

    مستخدمین حسینی با تاکید بر اینکه بورس کالا شفافیت را به بازار کالا آورده است، گفت: اگر هم عرضه کنندگان پتروشیمی با خللی در روند معاملات بورس کالا روبه رو هستند، باید این موارد را به مسوولان بورس انتقال دهند تا رفع شود اما اینکه برخی افراد سازوکار بورس کالا که دارای قدمتی طولانی در اقتصاد جهانی است را زیر سوال می برند، کاملا غیر منطقی و عجیب است.

    وی در پایان گفت: امروز کشورهایی همچون مالزی، اندونزی و ترکیه به سرعت در حال رشد بورس های کالایی خود هستند، اما برخی‌ها در کشور ما به دلیل منافع شخصی، سازوکار این بازار شناخته شده در اقتصاد دنیا را ناکارآمد جلوه می دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها