عصر خودرو

مدیرعامل یک شرکت بورسی خبر داد

پوشش سود پیش‌بینی توسط یک شرکت بورسی

جزییات افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی

عصر بازار- سازمان بورس در مورد پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان آذر ماه ۹۵ شرکت مارگارین بر اساس عملکرد واقعی ۳ ماهه از مدیر عامل این شرکت درخواست شفاف سازی کرده است.

پوشش سود پیش‌بینی توسط یک شرکت بورسی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس،  سازمان بورس با درخواست شفاف سازی از مدیریت شرکت بورسی مارگارین، عنوان کرد، در عملکرد واقعی 3 ماهه سود ناخالص 19 درصد (دوره مشابه قبل 30 درصد)، سود عملیاتی 18 درصد (دوره مشابه قبل 29 درصد)، و سود خالص 15 درصد مبالغ پیش بینی شده را پوشش داده است.

    همچنین نرخ فروش روغن نباتی آزاد 37523 ریال پیش بینی شده است که بر اساس عملکرد واقعی 3 ماهه نرخ فروش 32716 ریال محقق شده است. لذا به نظر می رسد پیش بینی سال مالی 95 نیاز به بازنگری داشته باشد.

    در عین حال سازمان بورس درخواست کرده که مطابق با مفروضات بودجه ، توضیحات مربوط به نرخ روغن پیش بینی شده، تعرفه های گمرکی و برنامه افزایش سرمایه اعلام شود.

    سیامک ربیعی اما در پاسخ به درخواست سازمان بورس عنوان کرده که شرکت مارگارین در 3 ماهه اول سال مالی به لحاظ مقداری نسبت به بودجه ارسالی به میزان بیش از 25 درصد پیش بینی بودجه را پوشش داده و از مقدار 168 هزار تن پیش بینی سالیانه مقدار بالغ بر 43 هزار تن به فروش رسیده است.

    وی کاهش نرخ فروش طی 3 ماهه اول منتهی به 29 اسفند ماه 94 را ناشی از شرایط حاکم بر بازار و رکود حاصل از آن و اعمال تخفیفات به منظور تثبیت سهم بازار و مشتری عنوان کرده و نوشته است: این مهم در طی 9 ماهه باقیمانده سال مالی جبران خواهد شد.

    به گفته مدیر عامل مارگارین این شرکت از ابتدای فروردین ماه سال جاری با هماهنگی دو شرکت توزیع کننده محصول خود (شرکت به پخش و زرین پخش) میزان تخفیفات خود را به حداقل ممکن و در بعضی محصولات به صفر رسانده است.

    این مقام مسئول درباره موارد مربوط به مفروضات بودجه نیز گفته است: اطلاعات پیش بینی شده در خصوص قیمت گذاری فروش محصولات باید منطبق با شرایط بازار و قیمت تمام شده محصولات صورت پذیرد که با توجه به افزایش نرخ تعرفه های روغن در سال جای، شرکت های روغنی و انجمن صنفی روغن نباتی با سازمان حمایت جهت افزایش نرخ فروش روغن در حال مذاکره می باشند.

    وی درباره  اطلاعات مربوط به تعرفه های گمرکی عنوان کرده است: این اطلاعات هنوز نهایی نشده و مکانیزم ها اجرایی آن به نتیجه نرسیده است. لذا این تعرفه ها در 3 ماهه سال مالی هیچ گونه اثری نداشته و تعدیلات ناشی از آن در بودجه 6 ماهه و کامل شدن اطلاعات مربوطه و با نظر حسابرس اعمال خواهد شد.

    ربیعی عنوان می کند: شرکت مارگارین در پیش بینی بودجه 12 ماهه برای جبران خسارت ناشی از خرید دانه های روغنی به ازای هر کیلو گرم 700 ریال ذخیره پیش بینی نموده که این مهم در گزارش بازرس و حسابرس قانونی مورد اشاره قرار گرفته است.

    این مقام مسئول با اشاره به مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت گفته است: برنامه افزایش سرمایه به میزان 200 درصدی در دو مرحله (150 درصد ادر مرحله اول از محل سود انباشته و مطالبات و آورده نقدی و مرحله دوم 50 درصد در اختیار هیات مدیره ) در حال جریان می باشد که گزارش توجیهی آن توسط حسابرس و بازارس قانونی مورد رسیدگی و تایید قرار گرفته و هم اکنون در حال اصلاح موار مطرح شده از سوی سازمان بورس و اخذ مجوز از آن سازمان می باشد که به محض نهایی شدن اطلاعات به استحضار سازمان بورس و عموم خواهد رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها