عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه:

بورس اردیبهشت خوبی دارد

عصر بازار- سهامداران نگران شرایط بازار نباشند و مطمئن باشند بازار سهام تلفیق و ترکیبی از مثبت و منفی ها است و تداوم روزهای منفی بیش از اینکه ناراحت کننده باشد، نوید بخش رسیدن روزهای مثبت است.

بورس اردیبهشت خوبی دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، فرهاد رمضان، کارشناس بازار سرمایه در خصوص افت ادامه دار بازار در هفته گذشته، گفت: سرمایه گذاران گزینه ای برای تزریق پول و سرمایه گذاری به جز بازار سهام ندارند چون بازارهای موازی خیلی قوی و پرعمق نیستند. به عنوان مثال بازارهای ارز، طلا و مسکن چشم انداز روشنی ندارند و بازارهای کاملی برای سرمایه گذاری نیستند.

    وی با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه از حجم فروش ها کم می شود، ادامه داد: به نظر من از این به بعد حجم فروش کاهش یافته و فضای هیجانی بازار آرام می شود و معاملات به تثبیت می رسد.

    این کارشناس بازار سرمایه با پیش بینی اینکه اردیبهشت، ماه خوبی برای بازار سرمایه خواهیم داشت، اظهار کرد: امسال فصل مجامع بهتری نسبت به سال گذشته در انتظار سهامداران است.

    رمضان در خصوص پیش بینی فصل مجامع گفت: سودآوری شرکت ها تحت تأثیر رفع تحریم ها و گشایش های تجاری و بانکی و مشارکت سرمایه گذاران خارجی در حوزه خدمات و بازرگانی بهبود می یابد.

    وی با اشاره به اینکه با توجه به تحولات اخیر از این به بعد شرکت ها از لحاظ بنیادی شرایط بهتری خواهند داشت، ادامه داد: البته سهامداران بنیادی باید نگاه بلند مدت داشته و با صبوری سهامداری کنند.

    رمضان در خصوص دلایل افت بازار با اشاره به اینکه بخشی از ریزش بازار و هیجان های منفی به دلیل انتشار گزارش شرکت ها بوده، گفت: خیلی از متولیان بنگاه ها و شرکت ها اطلاع رسانی شفاف و خوبی نداشتند که این موضوع به داغ شدن بازار شایعات دامن زده و بعد از انتشار گزارش ها بازار داغ شایعات از بین رفت و شرایط فرق کرد.

    وی با اشاره به اینکه بسیاری از سهامداران تحت تاثیر این شایعات اقدام به خرید و فروش سهام کرده بودند، گفت: این سهامداران در انتظار گزارش هایی متفاوت تری بودند اما با انتشار پیش بینی ها بخشی از انتظارات آنها تامین نشد بنابراین بخشی از هیجان خرید و فروش سهام شرکت ها متعلق به این دسته از شرکت ها از بین رفت.

    این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از سرمایه ها نیز هنوز وارد بازار نشده اند، تصریح کرد: گروهی از سهامداران در انتظار انتشار گزارش های 12 ماهه شرکت ها و پیش بینی بودجه های جدید هستند تا با بررسی این گزارش ها تصمیم گیری کنند و وارد بازار شوند.

    به گفته وی این گروه با بررسی گزارش های شرکت ها استراتژی سهامداری خود را در این فصل طراحی می کنند. رمضان در پایان با اشاره به افت بازار در هفته های گذشته به سهامداران توصیه کرد: سهامداران نگران شرایط بازار نباشند و مطمئن باشند شرایط کلی اقتصاد حاکی از این است که منفی های بازار ناشی از نوسان معمول بورس است و به معنی فصل خروج از بازار یا برگشت فرسایشی روزهای منفی نیست بلکه در پی روزهای منفی شاهد برگشت روزهای مثبت خواهیم بود و نوسان جزئی از ذات این بازار است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو