عصر خودرو

رییس سازمان بورس:

عرضه تپسی شروع راه جدیدی در بورس است

عصر بازار- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه عرضه تپسی شروع راه جدیدی در بورس است، گفت: امیدوارم بتوانیم به شرکت‌های دانش بنیان نقش بیشتری دهیم و در بخش تامین مالی این شرکت‌ها نقش بیشتری ایفا کنیم.

عرضه تپسی شروع راه جدیدی در بورس است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مجید عشقی در نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس (تپسی) که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر اقتصاد و وزیر ارتباطات برگزار شد، با بیان اینکه پذیرش شرکت‌های دانش بنیان در بازار سرمایه یکی از مهم‌ترین موضوعات پس از ورود من به سازمان بود، اظهار کرد: با توجه به موانع و ابهاماتی که وجود داشت باعث شد بررسی‌های دقیق‌تری صورت بگیرد و این بررسی‌ها سرانجام به نتیجه رسید.

    وی با تاکید بر اینکه عرضه تپسی شروع راه جدید در بورس است، گفت: در دنیا نیز این مسیر طی شده و شرکت‌های دارایی محور سهم کم‌تری دارند. امیدوارم بتوانیم به شرکت‌های دانش بنیان نقش بیشتری دهیم و در بخش تامین مالی این شرکت‌ها نقش بیشتری ایفا کنیم.

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: انتشار اوراق بدهی، پذیرش شرکت‌ها در بورس، اصلاح ساختارها و… در جهت افزایش نقش‌ها است. تامین مالی جمعی از دو سال قبل شروع شده است و جای کار زیادی دارد و قطعا نقش زیادی در شرکت‌های دانش بنیان خواهد داشت.

    عشقی از آمادگی سازمان بورس برای پذیرش سایز شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: 50 شرکت وجود دارند که فعالیت ان ها به نوعی به شرکت‌های دانش بنیان مربوط می‌شود اما تپسی کاملا دانش بنیان است.

    استفاده از ابزارهای تجهیز منابع برای کسب و کارهای فناورانه

    در ادامه مراسم، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: وزارت اقتصاد مصمم است در دوره بلوغ کسب و کارهای فناورانه با استفاده از ابزارهای تجهیز منابع مخصوصا ابزارهایی که در بازار سرمایه وجود دارد، بیش از پیش استفاده کند و امروز نقطه شروع این تصمیم است.

    وی ادامه داد: امیدوارم با توجه به بندهایی که در جهش تولید دانش بنیان وجود دارد هم با استفاده از ابزارهای تامین مالی و هم کمک‌های دیگر حاکمتیت در ماه های اینده روزهای بهتری برای این دست از کسب و کارها داشته باشیم.

    همچنین، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این نشست با بیان اینکه ورود تپسی به بازار سرمایه یک تغییر دیدگاه در اقتصاد ایران است که شرکت‌هایی بدون دارایی فیزیکی قیمت‌گذاری و وارد بازار سرمایه شوند، افزود: در حال ورود به فضایی جدید و بسیار مهم هستیم. بسیاری از استارتاپ‌ها به زودی در سایر حوزه‌ها، وارد بازار سرمایه خواهند شد و تپسی یک انگیزه برای ورود آنهاست.

    وی ادامه داد: تغییر فرهنگ، روش و نگرش به سادگی رخ نمی‌دهد و ورود امروز تپسی به بازار سرمایه اتفاق بزرگی است که فرابورس و سازمان بورس آن را رقم زد.

    ارائه حداکثر شفافیت

    در ادامه منشی پور، مدیرعامل تپسی با بیان اینکه پذیرش تپسی در بازار سرمایه بعد از دو سال میسر شد، گفت: این اتفاق ورود یک صنعت جدید به بازار سرمایه است. ما سعی می‌کنیم حداکثر شفافیت را ارائه کنیم اما نیازمند این هستیم که سازمان بورس به این صنعت اعتماد کرده و اجازه دهد عقل جمعی پذیرای این صنعت باشد.

    برچسب ها