عصر خودرو

گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد

عصر بازار- بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، ۱۷ بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، در هفته منتهی به یکم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران (ارزش وزنی) ۱.۷ درصد، شاخص قیمت (ارزش وزنی) ۲.۴ درصد، شاخص کل (هم وزن) ۱.۷ درصد و شاخص قیمت (هم وزن) ۱.۸ درصد کاهش داشته است.

گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، مطابق گزارش یادشده که توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران منتشر شده است، در هفته گذشته، صنعت "دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش " با بازدهی 8.4+ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت "خودرو و ساخت قطعات " با افت 11.3 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکت­ ها در هفته گذشته، "معادن‌ بافق‌" با 27.5+ درصد و "پلی‌اکریل‌" با 19.5- درصد، به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشته­ اند.

    بر این اساس در هفته منتهی به یکم اردیبهشت ماه سال 1395، حجم معاملات نسبت به هفته قبل 1 درصد کاهش پیدا کرد و  6 صنعت "خودرو و ساخت قطعات"، "بانک­ها و موسسات اعتباری"، "سرمایه گذاری­ ها"، "فلزات اساسی"، "استخراج کانه ­های فلزی" و "شرکت­ های چند رشته ­ای صنعتی" به ترتیب 29، 12، 11، 11، 10 و 10 درصد و در مجموع 83 درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

    مطابق این گزارش در چهارمین هفته کاری سال جاری، ارزش خالص دارایی (NAV) تمامی صندوق­ های سرمایه­ گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران کاهش پیدا کرد و در این میان صندوق شاخص30 شرکت فیروزه با 0.7 درصد کاهش، کمترین افت را تجربه کرده است. در مدت مشابه در میان این نهادهای مالی از نظر تغییرات قیمت، صندوق پاداش سهامداری توسعه با رشد 4 درصدی بیشترین افزایش قیمت و صندوق تجارت شاخص کاردان با افت 3.7 درصدی بیشترین کاهش قیمت را داشته است.

    بر اساس گزارش یاد شده و در میان شاخص بورس­ های معتبر جهانی نیز از ابتدای سال تا کنون، شاخص بورس آلمان (DAX) با رشد 4.7 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس تهران (TEDPIX) با افت 2.4 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده ­اند.

    در هفته منتهی به یکم اردیبهشت ماه سال 1395 و در بازارهای جهانی، تمامی فلزات اساسی با افزایش قیمت همراه بوده و در این میان نقره با 5 درصد رشد، بیشترین بازدهی را از آن خود کرده است. در مدت مشابه، قیمت نفت نیز با نوسان قیمت همراه بوده است و قیمت نفت وست تگزاس، برنت به ترتیب 2.1 و 3.7 درصد افزایش و قیمت نفت اپک 1.2 درصد کاهش پیدا کرده است.

    برای دریافت اصل گزارش اینجا کلیک کنید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها