عصر خودرو

گزارش آماری بازار آتی در هفته دوم خرداد

معاملات هفتگی آتی قد کشید

عصر بازار- حجم و ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی در هفته منتهی به ١٣ خرداد به ترتیب با ٢٧.۶ درصد و ۵۶.٨ درصد افزایش همراه شد؛ به این ترتیب حجم قراردادهای منعقده در بازار آتی در دوره مذکور به بیش از ۵٨ هزار قرارداد به ارزش ٣٧٧ میلیارد تومان نزدیک شد.

معاملات هفتگی آتی قد کشید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از کالاخبر ، در هفته ای که گذشت، ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی در سه دارایی پایه زعفران نگین، صندوق طلا و نقره نزدیک ٣٧٨ میلیارد تومان و حجم این معاملات نیز به 5٨ هزار و 4٨٢ قرارداد رسید.

    در جریان معاملات هفته قبل، تعداد 4١ هزار و ٩٨5 قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد که ارزش بیش از ١٩۰ میلیارد تومان را برای آن به ثبت رساند.

    زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی و کسب سهم ٧٢ از نظر حجم و سهم 5۰ درصدی از نظر ارزش کل قراردادهای منعقده، توانست مقام نخست معاملات را در هر دو متغیر از آن خود کند. معامله گران این تعداد قرارداد را در 3 سررسید تیر، شهریور و آبان 1401 منعقد کردند.

    انعقاد ١5 هزار و ٨١4 قرارداد آتی صندوق طلا نیز ارزش نزدیک به ١٨6 میلیارد و ٢٣٩ میلیون تومانی را در بازار به ثبت رساند. قراردادهای مذکور ٢٧ درصد از حجم کل و 4٩ درصد از ارزش کل معاملات را رقم زدند و این دارایی پایه و در سه سررسید خرداد، مرداد و مهر 1401 رتبه دوم معاملات ماهانه را به دست آورد.

    در دو سررسید تحویل خرداد و مرداد امسال نیز 6٨٣ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد که ارزش تقریبی یک میلیارد و ٣6٣ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

    برچسب ها