عصر خودرو

کدام استان بیشترین تسهیلات صادراتی را دریافت کرد؟

عصر بازار- اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی آمار تسهیلات صادراتی ارائه شده در سال ۱۴۰۰ پرداخته است.

کدام استان بیشترین تسهیلات صادراتی را دریافت کرد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، این آمارها که از عملکرد 11 ماهه سال گذشته به دست آمده نشان می دهد که همچنان بنگاه‌های اقتصادی برای دریافت تسهیلات با محدودیت‌هایی مواجهه هستند.

    براین اساس تنها حدود 46 درصد متقاضیان توانسته‌اند تسهیلات صادراتی مدنظر خود را در سال 1400 دریافت کنند.

    در این سال حدود 4362 میلیارد تومان تسهیلات در قالب 238 فقره به واحدهای صادراتی پرداخت شده است و این در حالی است که در این مدت 513 مورد ثبت نام و درخواست برای تسهیلات انجام شده است.

    بر اساس آمارها در سالی که گذشت تهران بیشترین تسهیلات صادراتی را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که صادرکنندگان در 6  استان اردبیل، خراسان شمالی، ایلام، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و مازندران هیچ تسهیلاتی دریافت نکردند.

    آمار تسهیلات ارائه شده به واحدهای صادراتی از آغاز اعطای آن در خرداد سال 1399 تا پایان سال قبل هم منتشر شده که نشان می‌دهد  در این مدت بیش از 5615 میلیارد تومان در قالب 312 فقره وام به صادرکنندگان ارائه شده است.

    در این مدت 793 فقره ثبت نام برای دریافت تسهیلات انجام شده بود که 449  مورد آن برای دریافت حدودا 9500 میلیارد تومان به بانکها معرفی شده اما تنها 312 تسهیلات یعنی کمتر از 40 درصد موفق به دریافت نهایی وام شده است.

    پیش از این صادرکنندگان انتقاداتی نسبت به وضعیت ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صادراتی داشتند و بحث زمانبندی ارائه این تسهیلات یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی بود که آنها با آن مواجهه بودند.

    به گفته رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در شش ماهه دوم سال گذشته با بهبود برخی سیاست‌ گذاری های داخلی شرایط برای صادرکنندگان بهبود یافته است.

    برچسب ها