عصر خودرو

امضای ۱۷ میلیارد دلار قرارداد با ایران در سفر رئیس‌جمهور کره به تهران

عصر بازار- در جریان سفر رئیس جمهور کره جنوبی به تهران که نیمه اردیبهشت انجام می شود قراردادهای اولیه ای به ارزش ۱۷ میلیارد دلار در زمینه های ریلی، سدسازی، پتروشیمی و بیمارستان سازی بین دو کشور به امضا می رسد.

امضای ۱۷ میلیارد دلار قرارداد با ایران در سفر رئیس‌جمهور کره به تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مقامات صنعتی کره گفتند، شرکت های ساخت و ساز این کشور قرار است مجموعه ای از پروژه های بزرگ توسعه ای را در جریان سفر هیئت تجاری کره ای به ایران در ماه آینده میلادی به امضا برسانند.

    پارک گئون هی، رئیس جمهوری کره قرار است روزهای اول تا سوم می(نیمه اردیبهشت) برای گفت‌وگو درباره راه های گسترش روابط تجاری بین دو کشور به تهران سفر کند. وی به همراه هیئتی 200 نفره متشکل از فعالان اقتصادی در حوزه های ساخت و ساز، انرژی و مالی به ایران خواهد آمد.

    سفر وی، اولین سفر یک رئیس جمهور کره جنوبی به ایران از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور در سال 1962 است.

    به گفته مقامات صنعتی، شرکت های مهم ساخت و ساز کره ای قرار است یادداشت تفاهم ها و موافقتنامه های مقدماتی ای را در زمینه های ریلی، سدسازی، کارخانه های پتروشیمی و بیمارستان به ارزش حدود 15 تا 20 تریلیون وون (13 تا 17 میلیارد دلار) با طرف ایرانی امضا کنند.

    شرکت دائلیم اینداستریال اعلام کرد قصد دارد یک قرارداد 4.9 میلیارد دلاری در زمینه پروژه های ریلی و یک موافقتنامه مقدماتی در زمینه سد و مجتمع تصفیه آب به ارزش 2 میلیارد دلار در ماه آینده منعقد نماید. این شرکت همچنین به دنبال مشارکت در یک پروژه پتروشیمی بوده و امیدوار است بتواند در این سفر یادداشت تفاهمی را با دولت ایران به امضا برساند.

    شرکت هیندای انجینیرینگ گفته قرار است یک موافقتنامه 3.6 میلیارد دلاری با شرکت پالایشگاهی کنگان به امضا برساند که موضوع آن احداث یک مجتمع پالایشگاهی در پارس جنوبی است. این شرکت همچنین قصد دارد یک موافقتنامه مقدماتی برای مشارکت در ساخت یک نیروگاه برق خصوصی به ارزش 500 میلیارد دلار به امضا برساند.

    شرکت هیوندای انجینیرینگ اند کانستراکشن و شرکت پوسکو دوو قراردادی را با وزارت بهداشت ایران برای ساخت یک بیمارستان برای دانشگاه علوم پزشکی شیراز امضا خواهند کرد.

    بر اساس این قرارداد، شرکت هیوندای یک مجتمع احداث خواهد کرد و شرکت پوسکو دوو تجهیزات پزشکی این مجتمع را تامین خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها