عصر خودرو

با انعقاد ۴۷هزار قرارداد در هفته گذشته به ثبت رسید؛

بازار ۵ هزار میلیارد ریالی آتی سکه در بورس کالا

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۴۷هزار و ۹۵۶ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۵هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال رسید.

بازار ۵ هزار میلیارد ریالی آتی سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، طی هفته اخیر در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با 39 هزار و 147 قرارداد به معاملات تحویل دی ماه اختصاص داشت تا ارزش این سررسید نیز به بیش از 4هزار میلیارد و 292 میلیون ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید آبان ماه سال جاری با حجم هفت هزار و 135 قرارداد و به ارزش بیش 764میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت.

    همچنین قرارداد تحویل اردیبهشت ماه نیز با 676 هزار قرارداد به ارزش بیش از 69 میلیارد ریال در جایگاه سوم معاملات قرار گرفت، این در شرایطی است که قرارداد تحویل شهریور ماه نیز با 668 هزار قرارداد به ارزش بیش از 70 میلیارد ریال در جایگاه چهارم معاملات قرار گرفت، در پایان نیز رتبه آخر معاملات به قرارداد آتی سکه تحویل تیر با 330 قرارداد به ارزش 34میلیارد ریال اختصاص یافت.

    از طرفی بررسی روند معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (چهارشنبه) نشان می دهد بهای سکه در سررسیدهای مختلف با نوسان روبه رو شد؛ به طوری که سکه تحویل اردیبهشت با قیمت یک میلیون و 32هزار تومان به فروش رسید که افزایش 0/03 درصدی را در این روز به ثبت رساند. قرارداد تحویل تیر نیز با قیمت یک میلیون و 46 هزار تومان معامله شد و رشد 0/1 درصدی را در این روز تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور سال جاری با قیمت یک میلیون و 59 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با کاهش0/06 درصدی نسبت به روز سه شنبه اخیر رو به رو شد. همچنین سکه سررسید آبان ماه با رشد 0/25 درصدی با قیمت یک میلیون و 76هزار تومان معامله شد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با نرخ یک میلیون و 98 تومان، افزایش 0/18 درصدی را تجربه کرد.

    از سویی در بازار نقدی نیز طی هفته گذشته سکه تمام بهار آزادی روزهای نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت و در دو کانال یک میلیون و 20 هزار تومان و تا حدود یک میلیون و 30 هزار تومان نوسان کرد.

    به این ترتیب سکه نقدی طی روز چهارشنبه گذشته با رشد قیمت معاملات خود را به ثبت رساند، به طوری که سکه تمام بهار آزادی با قیمت یک میلیون و 30 هزار تومان معامله شد. همچنین بهای نیم سکه با یک هزار تومان رشد به 546 هزار تومان رسید. ربع سکه و سکه گرمی نیز  به ترتیب با 290 و 193 هزار تومان معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها