عصر خودرو

مدیر امور بین الملل انجمن سنگ آهن:

دلایل افزایش تقاضا در بازار سنگ‌آهن و فولاد

عصر بازار- مدیر امور بین الملل انجمن سنگ آهن دلیل افزایش قیمت سنگ‌آهن و فولاد طی روزهای اخیر را رشد پروژه های ساختمانی در چین عنوان کرد.

دلایل افزایش تقاضا در بازار سنگ‌آهن و فولاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، مدیر امور بین الملل انجمن سنگ آهن درباره علل افزایش قیمت های جهانی طی روزهای اخیر گفت: در اوایل ماه مارس دولت پکن پروژه های ساختمانی و زیر بنایی زیادی را معرفی و کلیدزد. این اقدام در کنار آگاهی از این که ضریب رشد پروژه های ساختمانی در ماه گذشته میلادی در چین حدود ١٩ درصد بوده است، زمینه امیدواری به افزایش تقاضا برای فولاد و به تبع آن سنگ اهن را ایجاد کرده است.

    کیوان جعفری طهرانی افزود: از سوی دیگر در ماه مارس کارخانجات تولید کننده سیمان چین حدود ٢٥ درصد‏ افزایش تولید داشته اند تا بازار تشنه چین را بعد از رکود طولانی ساختمان سازی در نیمه دوم سال 2014 و کل سال 2015 تغذیه کنند. متعاقباً بازار مصرف سیمان در چین در ماه مارس با رشد ٢٤/٧ درصدی‏ همراه بوده است. بازار مصرف فولاد بویژه مقاطع طویل و فلزی برای ساختمان سازی در طول ماه مارس بسیار داغ بود به طوری که اکثر کارخانجات فولادسازی موجودی انبار هایشان به صفر رسید.

    جعفری طهرانی ادامه داد: به علت کاهش شدید قیمت سنگ آهن در ماه دسامبر سال گذشته تا کمتر از 40 دلار و متعاقباً افت قیمت فولاد، فولاد سازان چینی تولید را در ٣ ماهه اول سال 2016 با احتیاط دنبال کردند به گونه ای که هنوز عرضه فولاد از تقاضا کمتر است. از سوی دیگر تعداد قابل توجهی از کارخانجات کک سازی چین در ماه دسامبر به علت کاهش شدید قیمت فولاد بسته شدند و الان که نیاز بازار چین به فولاد بیشتر است، کارخانجات فولاد، کک کافی برای تولید ندارند. با شروع به‌کار مجدد کارخانجات کک سازی، قیمت فولاد کاهش خواهد یافت.

    این تحلیلگر بازارهای جهانی گفت: عرضه سنگ آهن ٤ غول بزرگ سنگ آهنی برزیل و استرالیا جوابگوی بازار تشنه حال حاضر نیست و شاید افزایش مجدد تولید آنها در ماه آینده بتواند بازار را به یک ثبات نسبی و سپس کاهش برساند.

    وی افزود: مجموعه عوامل گفته فولادسازان چینی را در حال حاضر بیشتر به خرید سنگ آهن با عیار بالا راغب کرده است تا از آن برای تولید فولاد مرغوب تر و در زمان کوتاه تر استفاده کنند.

    او گفت: شوک هیجانی بازار سنگ آهن و فولاد پایدار نخواهد بود و هیچ کس نمی تواند بگوید تا کی ادامه خواهد داشت. این فرضیه باعث احتیاط برخی از فولادسازان کوچک چینی خواهد شد تا نسبت به خرید سنگ آهن گران با احتیاط عمل کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو