عصر خودرو

از طریق فرابورس انجام شد؛

خانه دار شدن ۳۶۳۸ نفر از طریق بازار سرمایه در هفته گذشته

عصر بازار- در معاملات هفته گذشته فرابورس ایران، سه هزار و ۶۳۸ نفر با استفاده از ۱۵۸هزار و ۶۸۱ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن وارد فرآیند دریافت تسهیلات از بانک مسکن شدند.

خانه دار شدن ۳۶۳۸ نفر از طریق بازار سرمایه در هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سمات، حجم معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن در هفته منتهی به دوم اردیبهشت ماه امسال، 215 هزار و 518 مورد و ارزش معاملات این اوراق بیش از 168 میلیارد ریال بود.
    معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن از سال 89 در شرکت فرابورس ایران آغاز شده است که هم اکنون بیش از 20 نماد حق تقدم تسهیلات مسکن در این شرکت معامله می شود.
    براساس بخشنامه بانک مسکن، نرخ سود تسهیلات خرید خانه، فروش اقساطی و جعاله تعمیر مسکن از 18.5 به 17 درصد کاهش یافته و نرخ سود تسهیلات مشارکتی نیز 21 درصد تعیین شده است.
    براساس اطلاعیه فرابورس، سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق‌تقدم استفاده از تسهیلات مسکن برای زوجینی که تاریخ عقد آنها از اول فروردین‌ 85 و بعد از آن باشد (مشروط به استفاده نکردن از تسهیلات طرح 92) از 500 میلیون ریال به سقف‌های جدید افزایش پیدا کرده است.
    بر این اساس، سقف تسهیلات برای هر پلاک ثبتی در تهران یک میلیارد ریال و در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر نیز 800 میلیون ریال است؛ اوراق مورد نیاز برای تهران 200 برگه و برای شهر‌های بالای 200 هزار نفر، 160 برگه و برای سایر مناطق شهری که 600 میلیون ریال برای هر پلاک ثبتی است، 120برگه خواهد بود.
    همچنین سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در تهران 600 میلیون ریال و در مراکز استان‌های بالای 200 هزار نفر نیز مبلغ 500 میلیون ریال است که تعداد اوراق مورد نیاز در تهران 120 و در مراکز استان‌ها 100 ورقه است.
    استفاده از سقف‌های تسهیلاتی یاشده از محل گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادر شده از نمادهای «آبان 94» و بعد از آن نیز امکان پذیر است.
    پرداخت تسهیلات از محل اوراق گواهی حق‌تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادر شده در نمادهای مهر 94 و قبل از آن فقط تا سقف‌ های تسهیلات قبلی (500 میلیون ریال برای زوجین و 350 میلیون ریال برای سایر اشخاص) امکان پذیر خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها