عصر خودرو

اکونومیست:

ایران، سرزمین فرصت های اقتصادی

عصر بازار- نشریه اکونومیست در گزارشی ایران را سرزمین فرصت های بیشمار اقتصادی خواند.

ایران، سرزمین فرصت های اقتصادی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، نشریه اکونومیست در گزارشی، ایران را سرزمین فرصت های بیشمار اقتصادی توصیف کرد.

    به نوشته این روزنامه، یک مقام تجاری انگلیسی در ماه ژانویه اظهار داشت: آین، فرصتی بود که فقط برای یک نسل به وجود آمد. ایران بزرگترین بازار جدیدی است که بعد از دهه ها، مجددا وارد اقتصاد جهانی می شود. وی پیش بینی کرد  احتمالا ظرف ده سال آینده ده تریلیون دلار سرمایه گذاری در ایران انجام می شود.

    یکی از روسای یک شرکت اشیاء لوکس فرانسوی در ماه جاری اظهار داشت: ایران منطقه جدیدی برای فتح کردن است. تحریم ها، خارجی ها را از یک منطقه نفتی ثروتمند با ارزش تخمینی چهارصد میلیارد دلار محروم کرده بود. هرچند تحریم های آمریکایی به قوت خود باقی است؛ اما همان طور که انتظار می رفت شرکت هایی از دیگر نقاط جهان بعد از برداشته شدن تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای وارد این کشور شدند.

    در هفته های ابتدایی امضای توافقنامه هسته ای، هجوم گسترده شرکت ها به ایران آغاز شد. مدت کوتاهی بعد از آن که آژانس بین المللی انرژی هسته ای اعلام کرد ایران به بندهای توافق با قدرت های بزرگ عمل کرده است، شرکت های اروپایی قراردادهایی به ارزش میلیاردها دلار با ایران منعقد کردند. ایرباس اعلام کرد 118 فروند هواپیما به ایران خواهد فروخت و شرکت های پژو سیتروئن و رنو - نیسان گفتند قصد دارند در بخش مونتاژ و فروش خودرو در بازار هشتاد میلیونی ایران مشارکت داشته باشند. بر اساس گزارش ها بسیاری از این شرکت ها به دنبال گشودن دفتر در شهر تهران هستند.

    در اوایل همین ماه ماتیو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا، به همراه یک هیات بزرگ تجاری برای آغاز دوره طلایی پیوندهای صنعتی به ایران سفر کرد. شرکت های مد ایتالیا از قبیل شرکت ورساچه و روبرتو کاپلی نیز قصد سرمایه گذاری در ایران دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها