عصر خودرو

گزارش هفتگی از بورس کالا

رقابت دوشادوش زعفران و طلا در بازار آتی

عصر بازار- معاملات بازار قراردادهای آتی در هفته گذشته با انعقاد ۳۷ هزار قرارداد دنبال شد که ۲۷ هزار آن برای معاملات زعفران نگین بود.

رقابت دوشادوش زعفران و طلا در بازار آتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر ، ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی بورس کالا در هفته گذشته به رقم 216 میلیارد و 893 میلیون تومان رسید و معامله گران تعداد 37 هزار و 137 قرارداد آتی زعفران نگین، صندوق طلا و نقره را در این بازار منعقد کردند.

    بازار قراردادهای آتی بورس کالا در هفته گذشته شاهد رقابت سنگین زعفران نگین و صندوق طلا برای کسب مقام نخست از نظر ارزش معاملات بود و 99 درصد از ارزش کل معاملات در این دو دارایی پایه به ثبت رسید.

    27 هزار و 5 قرارداد آتی زعفران نگین در سه سررسید تیر و شهریور و آبان ماه 1401 منعقد شد و ارزش نزدیک به 115 میلیارد و 43 میلیون تومان را در پی داشت. با این آمار معاملاتی، زعفران نگین در صدر بازار جای گرفت و به ترتیب 73 درصد از حجم و 53 درصد از ارزش کل معاملات هفتگی را به خود اختصاص داد.

    صندوق طلا نیز در رقابت با زعفران نگین توانست 24 درصد از حجم و 46 درصد از ارزش کل معاملات را در اختیار خود بگیرد و مقام دوم را کسب کند. در این هفته 9077 قرارداد آتی صندوق طلا برای تحویل در سه سررسید خرداد، مرداد و مهر ماه امسال منعقد شد و ارزش بیش از 99 میلیارد و 700 میلیون تومان را در پی داشت.

    در هفته ای که گذشت، تعداد 1055 قرارداد آتی نقره تحویل خرداد و مرداد امسال نیز به ارزش تقریبی 2 میلیارد و 150 تومان منعقد شد.

    برچسب ها