عصر خودرو

عبور سنگ‌آهن از کانال ۵۷ دلاری

صعود ۳ دلاری قیمت سنگ‌آهن ایران

عصر بازار- قیمت سنگ‌آهن ایران در حالی با افزایش ۲.۷۷ دلار به کانال ۵۷ دلار رسیده که به نظر می‌رسد بازار سنگ‌آهن تحت‌الشعاع روند کاهش تولید فولاد در چین قرار گرفته است.

صعود ۳ دلاری قیمت سنگ‌آهن ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، متال بولتن شاخص سنگ‌آهن‌ ریزدانه با عیار 60 درصد ایران برای تحویل در بندر کینگ دائو چین را این هفته 57.27 دلار اعلام کرد، در حالی که شاخص هفته گذشته 54.50 دلار بود و این نشان از صعود 2.77 دلاری قیمت سنگ‌آهن ایران دارد.

    بر این اساس قیمت سنگ‌آهن ایران از محدوده 55 دلار حرکت کرده و به محدوده 60 دلار رسیده، در حالی که این کاهش قیمت طی چند هفته اخیر  بعید به نظر نمی‌رسید. این در حالی است که ماه‌هاست قیمت سنگ‌آهن ایران به محدوده 60 دلار نزدیک می‌شود و به عقب برمی‌گردد. در حالی که اغلب فعالان معدنی انتظار دارند قیمت سنگ‌آهن ایران هر چه زودتر به 60 دلار برسد تا حدودی انگیزه‌ها به سرمایه‌گذاری در این حوزه احیا شود.

    با این حال به نظر می‌رسد تصمیم جدید اژدهای زرد برای کاهش تولید فولاد در سال 2016 اثرگذار بوده و با روند صعودی قیمت فولاد، سنگ‌آهن نیز واکنش مثبت نشان داده است. این در صورتی است که پیش از این تولید فولاد در بازار جهانی به شدت بالا رفته بود و پیرو سیاست افزایش تولید چین برخی از کشورها قصد کاهش تولید محصولات فولادی را نداشته‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها