عصر خودرو

برای نخستین بار از سوی گروه صنعتی ایران خودرو

سمینارهای آموزشی تست خودرو در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود

عصر بازار- معاونت تحقیقات، توسعه و تکوین محصول گروه صنعتی ایران خودرو، بنا به مسوولیت اجتماعی خود، برای نخستین بار، در چهارمین نمایشگاه بین المللی خودرو در شهر آفتاب، سمینارهای آموزشی و علمی تست خودرو برگزار می‌کند.

سمینارهای آموزشی تست خودرو در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایکوپرس، این سمینارها از 27 تا 30 اردیبهشت به مدت چهار روز، با هدف افزایش سطح دانشی نمایشگاه و نیز بهره مندی جامعه مهندسان، اندیشمندان و علاقه مندان فنی صنعت خودرو برگزار خواهد شد.
    بهروز احمدزاده از معاونت تحقیقات ایران خودرو و مسوول برگزاری سمینارهای یاد شده با اشاره به این‌که در نمایشگاه‌های صنعت خودروی کشور، برگزاری دوره آموزش فنی و تخصصی برای آگاهی بخشی و افزایش بار علمی بازدیدکنندگان بی سابقه بوده، اظهار کرد: مهندسان و متخصصان مرکز تحقیقات ایران خودرو، با توجه به اهمیت استانداردهای ایمنی، در تلاشند بازدیدکنندگان و علاقه مندان را با فرآیند تست و صحه گذاری (کسب تاییدیه) خودروها آشنا سازند.
    وی در ادامه افزود: آزمون‌های خودرویی اصولا به دریافت تاییدیه نهایی و به دنبال آن کسب مجوز شماره گذاری می انجامد و تایید سازمان محیط زیست را نیز به همراه دارد. در خصوص این آزمون‌ها، بخش دیگری هم وجود دارد که مربوط به استانداردهای الزامی و قانونی است که باید از سوی خودروسازان رعایت شود.
    وی با اشاره به این‌که، الزامات یادشده تحت عنوان استانداردهای 85 گانه شناخته می شود، گفت: برای شماره‌گذاری خودروهای تولیدی داشتن این نوع استانداردها لازم و ضروری است. بنابراین خودروهای سنگین 85 تست و خودروهای سبک 72 تست را پشت سر می‌گذارند تا مجوزهای لازم را دریافت کنند.
    احمدزاده تصریح کرد: به غیر از استانداردهای 85 گانه، بخش مهمی از استانداردها که تحت عنوان الزام کارخانه ای شناخته می شود الزام قانونی ندارد و شمارشان به بیش از 200 آزمون خودرویی می رسد که هر خودروساز برای تطابق محصول خود با ویژگی ها و شرایط اقلیمی و آب و هوایی بازار هدف، خود را ملزم به رعایت آن می داند. این در حالی است که در خصوص قطعات، بیش از یک‌صد هزار تست انجام می‌پذیرد و فرآیند طولانی‌تری دارد. این موضوع حاکی از پیچیدگی طراحی و صحه گذاری خودرو در مقایسه با سایر تولیدات است.
    گفتنی است، در محل برگزاری سمینارهای آموزشی، یک دستگاه خودروی تارا با نصب تجهیزات تست بر روی آن نمایش داده می‌شود تا متخصصان و علاقه مندان با فیزیک تست خودرو آشنا شوند. همچنین به دلیل اهمیت استانداردهای ایمنی، آزمون‌هایی چون استحکام صندلی و کمربند، بخارزدایی و برفک زدایی، کیسه هوا (ایربگ) و در نهایت آزمون دینامیک و هندلینگ خودرو مربوط به فرمان پذیری و ترمز در قالب سمینار ارایه می‌شود.

    برچسب ها