عصر خودرو

مدیرعامل ساپکو در دوازدهمین همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز:

به روز رسانی سه محصول موتور در ایران خودرو

عصر بازار- مدیرعامل ساپکو، توسعه صنعتی اغلب کشورهای پیشرفته را مدیون تولید صنعتی دانست و اظهار کرد: تولید، ضامن ارزش پول ملی و رشد اقتصادی کشورهاست و بخش مهم تولید صنعتی به تحقیقات علمی وابسته است.

به روز رسانی سه محصول موتور در ایران خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایکوپرس، عادل پیرمحمدی در دوازدهمین همایش موتورهای درون‌سوز و نفت، دانشگاه‌های کشور را پشتوانه تحقیقات و زمینه‌ساز ارتقای تولید صنعتی دانست و گفت: تولید باکیفیت به پشتوانه تحقیقات، مسیر ترقی و پیشرفت را سپری خواهد کرد و به مدد تلاش، کوشش و اقدامات انجام شده در 30 سال گذشته، تولید صنعتی کشور بر اساس نیاز مشتریان و با تحولات عظیم همراه بوده است.
    مدیرعامل ساپکو با اشاره به فعالیت بیش از 1200 قطعه‌ساز در صنعت خودرو، گفت: صنعت خودرو در شرایط دشوار تحریم به حیات پرافتخار خود ادامه داده و باعث رشد و ارتقای زنجیره تامین و تولید بوده است و امر تولید در صنعت خودرو در شرایط محدودیت سوییفت هم لحظه‌ای با رکود همراه نبوده است و مفتخریم که در سال گذشته در گروه صنعتی ایران خودرو روند افزایش تولید ادامه یافته و برنامه‌ریزی تولید 750 هزار خودرو در سال جاری، تداوم این مسیر پرافتخار خواهد بود.
    پیرمحمدی، صنعت خودرو را لکوموتیو صنایعی نظیر فولاد و پتروشیمی دانست و گفت: مایه افتخار است که صنعت خودرو به عنوان بزرگ‌ترین خریدار فولاد، آلومینیوم و مواد اولیه ، 92 درصد ورق‌های فولادی با استحکام کششی بالا را از صنعت فولاد داخلی تامین کرده است.
    وی ضمن تاکید بر ضرورت حمایت دست اندرکاران از این سرمایه عظیم ملی، صادرات محصولات گروه صنعتی در سال گذشته به کشورهای همسایه را مایه مباهات جمهوری اسلامی دانست و گفت: تعامل هدفمند و سودمند تحقیقات دانشگاهی و امر خطیر تولید پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه های کشور به درستی شکل گرفته و این امر در صنعت خودرو با ایجاد باور ما می‌توانیم به تعالی رسیده است.
    وی با اشاره به سه محصول موتور و به روز رسانی آن‌ها در گروه صنعتی ایران خودرو در سال گذشته، گفت: جوانان متخصص ما در صنعت خودرو با تلاش شبانه‌روزی به دنبال رشد اقتصادی هستند که به معنای واقعی، نیازمند افزایش بهره‌وری است و با افزایش تولید و حمایت از صنعت داخلی محقق خواهد شد.
    مدیرعامل ساپکو با تاکید بر ضرورت تصویب قانون خودرو اظهار کرد: رشد صنعت خودرو، نیازمند تصویب قانون خودرو است و سیاست‌گذاری‌های متناقض و دخالت‌های فاقد تخصص، ‌آفت جان صنعت خودرو به عنوان یک سرمایه عظیم ملی خواهد بود.

    برچسب ها